0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ضرورت ایجاد دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین
نویسندگان :
مهرزاد باروج کیاکلایی
1
سیما سیمیاری
2
پریسا کرد نائیج
3
1- هنرستانهای شهرستان چالوس، مازندران
2- دبیرستانهای ناحیه 2 ساری، مازندران
3- هنرستانهای شهرستان چالوس، مازندران
کلمات کلیدی :
دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین، آموزش عالی، نوآوری، کارآفرینی
چکیده :
جامعه کارآفرین به جایی گفته میشود که کارآفرینی مبتنی بر دانش بهعنوان نیروی محرکه رشد اقتصادی، اشتغالزایی و رقابت ایجاد شده است. از دانشگاهها انتظار میرود که در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه دانشبنیان تلاش بیشتری بنمایند. بسیاری از دانشگاهها سعی کردهاند کارآفرینتر شوند تا به خواستههای روزافزون جامعه بیرونی پاسخ دهند. بنابراین، دانشگاههای کارآفرین نقش مهمی را بهعنوان تولیدکننده و انتشاردهنده دانش ایفا میکنند. با وجود این، مفهوم دانشگاه کارآفرین هنوز مبهم است و تعاریف متفاوتی از آن ارائه شده است. از اینرو، پژوهش حاضر با هدف بررسی ضرورت ایجاد دانشگاه نسل سوم که دانشگاه کارآفرین خوانده میشود، انجام شده است. این پژوهش به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی است که به روش مروری (کتابخانهای) به انجام رسیده است. از منابع مختلف چاپی و الکترونیکی که در دسترس پژوهشگر قرار داشتند جهت جمعآوری مبانی نظری و مطالب استفاده شده است. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که بهمنظور مواجهه با رقابت فزاینده جهانی، دولتها دانشگاهها را وادار کردهاند تا با استفاده از شیوههای جدید مدیریت عمومی، بیش از گذشته برای جامعه تلاش کنند و در مورد «اثربخشی» و «کیفیت» خود پاسخگو باشند. به عبارت دیگر، ظهور دانشگاه کارآفرین پاسخی به اهمیت روزافزون دانش در نظامهای نوآوری ملی و منطقهای و ادراک جدید از دانشگاه است. توسعه دانشگاه نسل سوم (دانشگاه کارآفرین) میتواند راهکاری مناسب در جهت کاهش معضل بیکاری دانشآموختگان دانشگاهی و اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه باشد. از اینرو، دانشگاهها میتوانند با نیازسنجی اقتصادی- اجتماعی جامعه خود، به برنامهریزی و سیاستگذاری آموزشی در جهت کارآفرین شدن اقدام کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تجربه آموزش مجازی و چالش های آن در دانشگاه فرهنگیان استان مازندران
معصومه رضائی منش - خدیجه موسوی - زهرا نادری - محدثه ایرانشاهی - راضیه مقدم کوهی
تقویت سرعت یادسپاری و یادآوری در بهبود روانخوانی دانش آموزان پایه اول ابتدایی (سال تحصیلی 1400-1399)
مرضیه نظری
تبیین رابطه فرهنگ مدیریت خطا با مسئولیت پذیری اجتماعی (مورد مطالعه: ادارات آموزش و پرورش غرب استان مازندران)
حاتمه رجبی نیا
تحلیل محتوای کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی بر اساس مهارت های کاوشگری
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر سازگاری دانشآموزان ابتدایی
نفیسه خورشیدی - فاطمه سورتیجی اوکرکایی - طیبه یزدانی
اثربخشی بازی های گروهی بر مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی 5تا7ساله شهرستان شاهرود
زهرا قدس - مینا کافی
تاثیر برنامه درسی هنر در افزایش خلاقیت دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر
پرستو جوادی - معصومه بیرانوند - لیلا برالوندی
بررسی رابطه سرمایه روانشناختی و تعلقخاطر به مدرسه بر اساس رفتار شهروندی در دبیران تربیتبدنی شهر طبس
فاطمه بخشائی - مینا اکاتی - منصوره توسلی
آسيب شناسی فضاي مجازي در مراکز دانشگاهی و مدارس
فرشته هواسی - فاطمه رشيدي - زينب روشني - فاطمه ياسمي
هوش مصنوعی در تدریس ریاضی
کوثر رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0