0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
دانش دردسرساز و دانش آستانه در آموزش
نویسندگان :
فرشته گلیان
1
1- دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید چمران تهران
کلمات کلیدی :
آموزش،مفهوم آستانه،مفهوم دردسرساز
چکیده :
شناخت انواع مختلف دانش در حوزه آموزش، کمک شایانی به فرآیند تدریس و یادگیری میکند. انتخاب رویکردهای مناسب تدریس و طراحی محیطهای یادگیری مؤثر توسط معلمان، و کسب دیدگاه جدید نسبت به مفاهیم رشته و درک عمیق آنها توسط دانشآموزان، نمونهای از این موارد است. هدف این مقاله معرفی دو مفهوم مهم در آموزش، یعنی مفهوم دردسرسازو مفهوم آستانه است که از رشتهای به رشته دیگر متفاوت هستند. پرکینز انواع دانش دردسرساز را معرفی کرد، و مایر و لند، بر اساس دانش دردسرساز، دانش آستانه را معرفی کرد و خصوصیات آن را بیان کرد. هیل با استناد به دو مدل معیار و مدل مفهومی، وجود دو ملاک ادغام و دگرگونی هستیشناختی را برای آستانه بودن یک مفهوم لازم دانست. همچنین، ممکن است مفاهیم آستانه، مفهومی دردسرساز باشد، ولی لزوما هر مفهوم دردسرساز، مفهوم آستانه نیست.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
LEFT-DEGENERATE UNIQUENESS FOR GERMAIN, ALMOST SURELY PRIME NUMBERS
Kianoosh Sabzipour
تاثیر نوآوری و خلاقیت در آموزش های مجازی بر خلاقیت فراگیران
فاطمه مرادی وهرانی - سارا بیات
فرصت ها و چالشهای استفاده از هوش مصنوعی درآموزش
علیرضا ناصری مود - زهرا مودی
بررسی رضایت شغلی و تأثیر آن بر کیفیت آموزش در مدارس
الهام روستایی - معصومه شادبخت
پرورش تفکر خلاق با آموزش دست سازه های ریاضی
مهناز خنیفر
سواد رسانه ای بزرگترین چالش مدارس امروز
سمیه خوراشاهی - تقی ایمانی - ذکیه برهان
طراحی مدل تاثیر سواد رسانهای بر یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز باتوجه به نقش میانجی فناوری اطلاعات
نیر ترقی خواه دیلمقانی
نقش فناوریسیار و شبکههای اجتماعی مجازی به عنوان ابزاری برای یاددهی و یادگیری
ام کلثوم حسین زاده - سحر امیری رودباری
استفاده از اشکال مختلف در آموزش معلمان دوره ابتدایی آینده از طریق آموزش از راه دور
طاهره کدخدائی - سیده زکیه حسینی پارسا - مریم وحدتی نیا
بررسی تاثیر گذاری شیوه های مدیریت مدارس عادی ابتدایی بر رضایت مندی شغلی معلمان آموزش و پرورش خوشاب
امیرحسین کیذوری - آسیه بیگم رباط جزی - زهرا رباط جزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0