0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پرورش تفکر خلاق با آموزش دست سازه های ریاضی
نویسندگان :
مهناز خنیفر
1
1- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
دست سازههای ریاضی، تفکرخلاق،درک انتزاعی
چکیده :
آمادهسازی دانش آموزان برای استفاده از اشیاء واقعی در اکتشاف و حل مسئله ریاضی یکی از عناصر ضروری پیادهسازی موثر برنامه ریاضی بر مبنای دست سازه محسوب میشود.حمایت از ریسکپذیری و نوآوری در دانش آموزان آنها را به سمت کشف پدیدههای ناشناخته ترغیب میکند و آنان را به دنبال پاسخی برای هر یک از سؤالات مجهول ذهنشان خواهد فرستاد چراکه این کار به باز شدن ذهن و خلاقیت کمک میکند و تواناییهای آنها را برای ورود به یک حوزهی کشف نشده تقویت خواهد کرد. مدلسازی حل مسئلهی خلاق مانند استفاده از راهبردهای متعدد، تشویق به اکتشاف آزاد ، آزمایش وکاربرد تمامی رویکردها جهت حل مسئله، تهیه ابزار فیزیکی، محتوای درسی و فناوری دیجیتالی جهت تحریک تفکر دانشآموز میتواند بهعنوان بخشی از ارتقا خلاقیت ریاضیاتی باشد.یکی از غالب ترین موضوعات دربرگیرنده این مقاله این است که ویژگی های واقعی دست سازه امکان پیشرفت را از طریق یک روند طبیعی یادگیری در جهت رسیدن به یک درک انتزاعی از ریاضی برای دانش آموزان فراهم آورد. این ویژگی همچنین ارائه کننده یک روند یا پل ارتباطی بوده که به عنوان یک منبع با ارزش در تعلیم و آموزش ریاضیات محسوب می شود. بررسی سیستماتیک و تحلیل کنونی در تلاش برای ارزیابی این مسئله بوده که سطح تعامل و مشارکت پژوهشی معلمان، مدیران و تصمیم گیرندگان علاقمند به اجرای اقدامات مؤثر در خصوص آموزش ریاضیات با دست سازه ها در راستای تفکر خلاق دانش آموزان تقویت گردد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت پژوهشگری معلمان در ارتقای دانشی دانش آموزان با رویکرد مبانی اسلامی
یاس غدیری - رضا براری
اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهرستان نکا
فاطمه سورتیجی اوکرکایی - نفیسه خورشیدی - طیبه یزدانی
نقش سواد فناوری در بهبود شایستگی های تحصیلی و تدریس دانشجومعلمان
مریم منصورسمائی - کیمیا صفرپور کاکرودی
اثربخشی روش تدریس همیاری بر مهارتهای ارتباطی دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر مسجد سلیمان
گل ناز بارانی - مریم بارانی
عوامل موثر بر آموزش تفکر کارآفرینی بین دانش آموزان
هما میرزا محمدی - مریم لهراسبی نیچکوهی - سکینه جهاندار - ازاده اقلیمی
بررسی روش های ارزشیابی به عنوان ابزاری برای پیشرفت در آموزش و یادگیری ریاضیات
مهلا سالمی - فاطمه برزگر - ایرج سالمی
طراحی برنامه درسی مبتنی بر بازیهای آموزشی در راستای یادگیری مفاهیم پایه
محسن رحیمی - حسن سعادتی
سقط جنین از نگاه ادیان الهی
محمود اکبری - متین میرزاآقایی - حسین احمدی پور
چگونه توانستیم با استفاده ازکتاب الکترونیک، یادگیری را در دانش آموزان چندپایه بهبود بخشیم؟
سپیده شیرزادپور - طاهره عقدکی
مدیریت بحران جهانی وچالش های رهبری
سیده خدیجه هاشمی - عصمت مسعودی ندوشن
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0