0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش استفاده از روش های تدریس فعال در بهبود یادگیری دانش آموزان
نویسندگان :
مریم محمدی
1
مرتضی محمدی
2
1- فرهنگیان زنجان
2- تهران
کلمات کلیدی :
روش ، روش تدریس ، یادگیری ، فعال
چکیده :
چکيده آموزش یکی از مسائل بسیار مهم نظام های تعلیم و تربیت است منظور از آموزش فرایند دو سویه یاددهی –یادگیری است .امروزه هدف از تعلیم و تربیت تنها انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری به نسل جدید نیست .بلکه رسالت نظام های آموزشی را ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها شناخت ها و در نهایت رفتار انسان ها دانسته اند .روش های تدریس نیز به عنوان یکی از عوامل به کمک این رسالت آمده است .یکی از مشکلات اساسی در نظام آموزش و پرورش به کار نگرفتن روش های نوین درآموزش است به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست . یکی از دلایل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس است .روشهای تدریس فعال به جای انتقال مطالب به دانش آموز به افزایش توانایی یادگیری در فرایند یادگیری عنایت دارد این مقاله ضمن بررسی تاریخچه روش تدریس ،انواع آن به معرفی مهمترین روش های تدریس نوین و تاثیر آن بر یادگیری پرداخته است. در نتیجه هیچ یک از روش های تدریس به خودی خود خوب یا بد نیست .بلکه نحوه و شرایط استفاده از آن ها باعث اثر گذاری بیشتر آنها می شود .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
یادگیری زدایی و نقش آن بر تدریس نوین در نظام تعلیم و تربیت
مریم فقیه نصیری
راهکار های پیشنهادی برای آموزش بهتر در مفاهیم حجم و سطح در ریاضیات دوره ی ابتدایی
رویا رمضانی - طاهره رییسی - نرجس خاتون رییسی
نظریه زیباشناختی واکنش خواننده محور
عسگر اکبری
بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های تاب آوری خشم بر تاب آوری خشونت در تعارضات بین زوجین شهر میاندوآب
حانیه کریمی
آموزش ضرب مساحتی با استفاده از روشهای نوین در فضای مجازی
زهرا یوردخانی - فاطمه نجفی - عاطفه نادری عارفی - الهام میری
نقش روش های تدریس جذاب بر مشارکت و یادگیری بهتر دانش آموزان
زهرا قلی زاده
ارزیابی و بررسی الگوریتم های امنیتی در سرویس های ابری
مرتضی غضنفری - پویان صالحی
بررسی رابطه بین سواد فناوری معلمان در دوران کرونا با افزایش کیفیت درسی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان(مطالعه ی موردی: معلمان مقطع ابتدایی ناحیه ی 4 تبادکان)
حسین مومنی مهموئی - پریسا قربان زاده
پیش بینی بهزیستی روان شناختی بر اساس کیفیت زندگی و تاب آوری مدیران آموزش و پرورش شهر ساری
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی حاجیکلایی
بررسی تاثیر رهبری تحصیلی در بهبود عملکرد مدارس و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش ابتدایی مدارس شهرستان خرم آباد
محمد صالحی - مریم علیزاده بازگیر - اعظم بهاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0