0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نظریه زیباشناختی واکنش خواننده محور
نویسندگان :
عسگر اکبری
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی اراک
کلمات کلیدی :
زیباشناختی،واکنش خواننده محور،آموزش از کودکی،پدیدارشناختی
چکیده :
خواندن از گذشتههای دور از سرگرمیها و تفریحات سالم بوده و بشری به کمک انواع خوانش لذتجویی و خیالپردازی کرده است. نظریه زیباشناختی واکنش خواننده محور توجه به ظاهر و مسئله خوانش نیست بلکه پیدایش معنا توسط خواننده و متن است. در این زمینه دیدگاههای روانشناسی، پدیدارشناسی، آموزش از کودکی، مطالعات فرهنگی و هویتی بر نقش نظریه زیباشناختی خواننده و آگاهی او از متن، تأکید فراوان دارند. کارکرد این نظریه در دیدگاه آموزش از کودکی نسبت به دیگر دیدگاهها با اهمیتتر است. زیراکه دانشآموزان بهجاي تكيه بر معلم و تفسير يا نقدي كه او ارائه ميدهد، ميآموزند كه از طريق برقراري ارتباط بين متن و موضوعات و تجارب زندگي خودشان معناي زیباشناختی خود را بيافرينند و سپس آنچه را كه تجربه ميكنند، توصيف يا رفتار نمايند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم با استفاده از بازخوردهای توصیفی به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاسم کمک کنم ؟
ناصر علیمرادی - معصومه بازدار - دنیا محمود نژاد
تاثیر ثبات مدیریت بر کیفیت عملکرد مدیران مدارس مطالعه موردی: مدیران مدارس دوره ابتدايي غرب مازندران
حلیمه حجازی
مقایسه آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال در دانش آموزان با و بدون مشکلات کندنویسی دوره ابتدایی
طاهره آقاپور جویباری
پیش بینی رابطهی بین عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در معلمان دوره دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 1401 - 1400
آرش ابراهیمزاده - مرتضی بدری - سید سروش ساداتی جمالی - محمدرضا نوکنده
اثر خستگی بر بیومکانیک مفاصل ران ، زانو و آسیب رباط صلیبی قدامی حین مانورهای برش جانبی و فرود
کاظم اسفندیاریان نسب - فاطمه حاجی تشکری کناری - مهرداد آزادی کناری
جستاری بر راهکارهای کاهش اهمالکاری تحصیلی در دانشآموزان
امیرحسین سنجانی - سیده محترم محسنی - سیده لیلا موسوی - سیده زینب موسوی
تاثیربالا بردن روحیه همکاری بر میزان بهره وری معلمان با تاکید بر نقش میانجی کیفیت زندگی معلمان شهرستا نهای نجف آباد و چادگان استان اصفهان
رحیم شمگانی - ناهید نادری - محمدرضا رحمانی - مریم شکراللهی
بهبود سواد خواندن دانشآموزان با استفاده از رویکرد چندحسی فرنالد
مرضیه احمدی کوچکسرایی - فاطمه اصغری تیلمی
اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
مهسا ممشلی
بررسی رابطه بین آموزش با مهارت اجتماعی دانش آموزان در مدارس چالوس
معصومه فلاح - صدیقه میار نعیمی - زهره حسین پور - لعیا محمدزاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0