0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نقش مفهوم سازنده گرایی در امر تعلیم و تربیت
نویسندگان :
سهیلا جعفری
1
الناز خلیلی
2
1- آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس
2- آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس
کلمات کلیدی :
یادگیری،،سازندهگرایی،سنجش،تعلیم و تربیت،ارزشیابی
چکیده :
در قرن بیست و یکم به امر تعلیم و تربیت بیش از زمانهای گذشته توجه شده است چرا که جوامع بشری از طریق تعلیم و تربیت میتواند به بهترین کارایی در تمام ابعاد علمی صنعتی اجتماعی اقتصادی فرهنگی و اخلاقی برسد ظهور نظریههای جدید نقش بسزایی در تعلیم و تربیت بشریت دارد یکی از نظریههای جدید نظریههای سازنده گرایی است که بر سنجش در امر یادگیری بسیار تاکید کرده است و سنجش را یک فرایند و یکی از وظایف مهم معلم میداند از این جهت آگاهی از جدیدترین نظریههای یادگیری و عوامل موثر برآن ازجمله سنجش یک امر حیاتی برای معلمان، ذینفان و متولیان در امر آموزش محسوب میشود که در این مقاله مروری بر جدیدترین نظریهها و اهمیت سنجش در یادگیری با شیوه کتابخانهای و بعضاً تجربیات شخصی انجام شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر خودکارآمدی،خودتنظیمی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی
محمد علیزاده - ثمانه رسولی ساروی
نگاهی به مناقشه ریسک وسرمایه دربانک وبازارسرمایه
رامین امینی زارع - سیمین امینی زارع - لیلا کردونی
نقد وبررسی کتاب جدیدالتالیف حسابان دوازدهم
عفت شیخی - معصومه کد خدایی
تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات بر کیفیت آموزش و یادگیری
لیلا قاسمی شورابی - سمیه سیفی
عوامل موثر بر آموزش تفکر کارآفرینی بین دانش آموزان
هما میرزا محمدی - مریم لهراسبی نیچکوهی - سکینه جهاندار - ازاده اقلیمی
روش های نوین مدیریت کلاس در مدارس ابتدایی
عبدالباسط طعنه - حبیبه شیر محمدلی
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت دانش آموزان
سعید فیروزی - مسعود واحدی
بررسی تاثیر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت
هانیه جعفرنیا صومعه سرایی - حسن جعفرنیا صومعه سرایی
بررسی رابطه بین کیفیت آموزش مجازی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
زهرا فقیه عبدالهی
دلایل افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی و علوم
نادره حمیدی - امینه ناندوست کناری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0