0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر کلاس های هوشمند بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه یک
نویسندگان :
سیده هما قایم مقامی
1
معصومه هدایتی
2
محنا طالبی
3
صدیقه باقری
4
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
4- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
کلاس هوشمند، فنآوری اطلاعات و ارتباطات، انگیزه تحصیلی، پیشرفت تحصیلی.
چکیده :
ورود فناوري اطلاعات و ارتباطات، تأثیر عمیقی در زندگی ما و به طبع آن در امر يادگيري خواهد گذاشت. فرايند آموزشی نیز متناسب با جامعۀ اطلاعاتی در حال دگرگونی خواهد بود هدف این پژوهش تعیین تاثیر کلاس های هوشمند بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه یک می باشد. این پژوهش توصیفی از نوع علی-مقایسه-ای و بر روی تعداد 400 دانش آموز پایه ششم ناحیه یک ساری به اجرا درآمد. داده ها با کمک پرسشنامه استاندارد شده انگیزش تحصیلی هارتر و آزمون پیشرفت تحصیلی جمع آوری شدند و در نرم افزار SPSS ویرایش 20 وارد و با کمک آزمون آماری تی دو نمونه مستقل، تحلیل واریانس دوطرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. آنالیز آماری نشان داد که فقط پیشرفت تحصیلی در مدارس عادی و هوشمند از نظر آماری متفاوت می باشد. بطوریکه دانش آموزان کلاس های هوشمند پیشرفت تحصیلی مطلوب تری نسبت به مدارس عادی داشتند(000/0P=). اما انگیزه تحصیلی در دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین توانمندسازی دبیران تربیتبدنی با رفتار تغذیهای دانشآموزان دارای اضافه وزن شهر بیرجند
سمانه بنی اسدی - فهیمه دستی گردی - مهری سعادتی
چالش های آموزش و بیماری همه گیر COVID‑19
حمیرا اکبرزاده - محمدطاها سعادتی راد
بررسی میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان متوسطۀ شهرستان بوکان در مورد ایدز
امید دیبایی - ارسطو عبدالله پور
آموزش و پژوهش در دانشگاه و مدارس
فاطمه غلام پور - معصومه مسعودی - فهیمه غلام پور
ذهنیت رشدی و ارتباط آن با مدیریت استرس و چالشها
شهربانو نورزاد - صبح نساء حسین پور - رحیمه رضایی - عاطفه منفرد سرخرودی
طراحی یک تقسیم کننده-ترکیب کننده مخروطی توان با پهنای باند خیلی زیاد
حامد شعبانی - علی شعبانی - بهروز طالبی
نقش دوره های آموزشی ضمن خدمت بر بهبود طراحی شغلی معلمان
حسین احمدی - ناهید نامدار
ترکیب توابع و به دست آوردن دامنه این توابع با اجتناب از کج فهمی برای دانش آموزان متوسطه
مجتبی نیازی - بهاره اسدیان
تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی دانش آموزان
مریم قادری - سیده مائده زمانی
کارگاههای گفتوگو با والدین روشی موثر در ارتباط اثربخش خانوادهها با مدرسه
قاسم برجسته
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0