0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه کیفیت زندگی ورزشی و بهزیستی دانشآموزان پسر فعال و غیرفعال هنرستانهای تربیتبدنی شهر بیرجند
نویسندگان :
علیرضا حیدری مفرد
1
صهیب مودی
2
محسن چکی
3
علی نجمی پور
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند
2- دانشگاه شهید باهنر بیرجند
3- دانشگاه شهید بهشتی مشهد
4- دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
کلمات کلیدی :
کیفیت زندگی ورزشی، بهزیستی، دانشآموزان فعال، دانشآموزان غیرفعال، هنرستانهای تربیتبدنی
چکیده :
هدف از انجام این مطالعه مقایسه کیفیت زندگی ورزشی و بهزیستی دانشآموزان پسر فعال و غیرفعال هنرستانهای تربیتبدنی شهر بیرجند میباشد. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماري را کلیه دانشآموزان پسر فعال و غیرفعال هنرستانهای تربیتبدنی شهر بیرجند تشکیل میدهند. براي برآورد نمونه از روش نمونهگیري تصادفی استفاده شد که تعداد 80 دانشآموزان پسر فعال و 80 دانشآموزان پسر غیرفعال به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازهگیري این پژوهش شامل دو پرسشنامه: اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه کیفیت زندگی ورزشی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف میباشد. پایایی پرسشنامه کیفیت زندگی ورزشی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی از طریق ضریب آلفاي کرونباخ 87/ 0 و 90/0 برآورد شد. براي تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون کلموگروف اسمیرنوف و آزمون t گروههای مستقل) استفاده گردید. یافتههاي حاصل از تحقیق نشان میدهد که کیفیت زندگی ورزشی و بهزیستی دانشآموزان پسر فعال نسبت به کیفیت زندگی ورزشی و بهزیستی دانشآموزان پسر غیرفعال در سطح بالاتري قرار دارد و با توجه به میزان t به دست آمده (12/3) در آزمون t مستقل این اختلاف معنادار میباشد. به طور کلی میتوان گفت با توجه به اینکه دانشآموزان امروز، نیروی انسانی فردا و مؤثر در جامعه میباشند و تأثیر فعالیت ورزشی بر کیفیت زندگی ورزشی و بهزیستی دانشآموزان و با توجه به نتایج این پژوهش به نظر میرسد یکی از بهترین راهکارهاي ارتقاي کیفیت زندگی و روحیه این افراد انجام فعالیت بدنی و ورزش میباشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی طرحواره درمانی در مادران دانشآموزان بر اختلال پرخاشگری آنان
معصومه یوسف رشیدی - فاطمه شمس ناتری - سکینه شمس ناتری
نقش و جایگاه فضای مجازی و فناوری در تقویت تعامل خانواده و مدرسه ، راهکارها و پیشنهادها
مهدی محمودی - محدثه عبدالهی فر
تحلیل تجربه پذیری در اشعار حافظ با تکیه بر اشعار ترغیبی
وحیده برزه - سید سروش ساداتی جمالی - عشرت السادات بابایی
عوامل موثر بر اصل مهارت محوری در دروس علوم تجربی دوره ی ابتدایی ازدیدگاه معلمان شهرستان قائمشهر
فردوس حیدری ریکنده - پریسا سالار
ارائه روشی جهت تخصیص منابع مبتنی بر یک الگوریتم ژنتیک در اینترنت اشیا
مرتضی غضنفری - مهران خوش قلب - اسماعیل ملک زاده سرایی
اثر خستگی بر بیومکانیک مفاصل ران ، زانو و آسیب رباط صلیبی قدامی حین مانورهای برش جانبی و فرود
کاظم اسفندیاریان نسب - فاطمه حاجی تشکری کناری - مهرداد آزادی کناری
افزایش احساس تعلق دانش آموزان به محل زندگیشان از طریق ایجاد آشنایی با فرهنگ بومی و محلی مازندران
فاطمه مهدی پور
حرفه ای گرایی در مدیریت ورزشی
معصومه بزرگی - سهیلا نور تیلوری - فائزه شیرج کلاری - معصومه پلنگیان
تأثیر آموزش مبتنی بر «استیم» بر تفکر انتقادی و احساس تعلق به مدرسه
راضیه ابراهیمیان - اسماعیل کاظم پور
مروری بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی با تکیه بر سند تحول بنیادین
علیرضا قربانی - رسول شریفی نجف آبادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0