0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
عوامل موثر بر اصل مهارت محوری در دروس علوم تجربی دوره ی ابتدایی ازدیدگاه معلمان شهرستان قائمشهر
نویسندگان :
فردوس حیدری ریکنده
1
پریسا سالار
2
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
اصل مهارت محوری،علوم تجربی، دوره ابتدایی، معلمان شهرستان قائمشهر
چکیده :
با توجه به اهمیت به کارگیری اصول مهارتی در علوم تجربی دوره ی ابتدایی پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر براصل مهارت محوری در دروس علوم تجربی دوره ابتدایی صورت پذیرفته است. بدین منظور از میان حدود 800 نفز از معلمان شاغل آموزش و پرورش شهرستان قائمشهرتعداد 200 نفر با استفاده از جدولکرجسی مورگان مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاط نوع روش توصیفی از نوع پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات شامل مصاحبه و پرسش نامه ی محقق ساخته بوده و برای تحلیل داده ها از آزمون های گولموگروف و اسمیرنف، آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون( T) گروه های مستقل استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل آماری در این پژوهش از spsاستفاده شد در پایان نتایج حاصل نشان داد که از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان قائمشهر عوامل نظیر عامل اقتصادی، نگرشی و اطلاعات فنی و تخصصی در اجرای هر چه بهتر اصل مهارت محوری در کتب علوم تجربی دوره ابتدایی تاثیر مثبت داشته است
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر نظریه خودتعیین گری بر افزایش انگیزش خواندن دانش آموزان
مریم خادمیان - محدثه رستم پور برنجستانکی - زهرا قاسم زاده - نرجس لطفی قادیکلایی
نقش رهبری اصیل در اعتماد سازمانی و اخلاق مداری
مریم رجب زاده - نادی علیزاده
ارزیابی تاثیر آموزش کارمندان شهرداری کلانشهر شیراز بر بهبود عملکرد آنان منطبق بر ارتباطات برخط (توسط مدل AHP)
نسرین سیمائی
تاثیر مدیریت استعداد بر تسهیم دانش و یادگیری سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - مریم عیدی
پیشبینی ارتباط ویژگیهای شخصیتی با دانشآفرینی در ورزش و تعهد شغلی در دبیران تربیتبدنی استان کرمانشاه
فواد نوروزی - مسلم غلامی - هانی زمانی
تاثیر سلامت روان بر میزان اشتیاق دانش آموزان به مدرسه در بین دانش آموزان (مدرسه هیات امنایی بنت الهدی شهرستان بهشهر)
زینب یونسی رباطی - محمدرضا نقوی - مرتضی پریچهره تروجنی
ایجاد علاقه مندی به درس تربیت بدنی در دانش آموزان پس از کرونا (مطالعه موردی: مقطع متوسطه شهرستان رودبار)
فریبرز درویشی هرزویلی - مونا قلی پور
اثربخشی معلم و نقش آن در دستاوردهای دانش آموزان
مریم خادمیان قادیکلایی - نرجس لطفی قادیکلایی - زهرا قاسم زاده - علی کوپایی
بررسی تاثیر فعالیت های مکمل تربیتی(فوق برنامه) بر اثر بخشی تدریس(مطالعه موردی معلمان کرمان)
زهرا دارباز - عزت الله ملک پور افشار
تبدیل سفره به ازمایشگاه علوم
مریم محمدی خشوئی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0