0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با استفاده از روش های متنوع تدریس ، مهارت خواندن و روان خوانی قرآن را در دانش آموزان افزایش دهم؟
نویسندگان :
فروزنده نوروزی
1
کتایون پایان
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
2- دانشگاه پیام نور همدان
کلمات کلیدی :
آموزش قرآن،انگیزش،ارزشیابی توصیفی
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور تقویت مهارت های خواندن قرآن در دانش آموزان انجام شد .بررسی اولیه نشان داد دانش آموزان در روان خوانی ضعیف هستند.. علل مختلفی که در این ضعف دانش آموزان مورد توجه بودند عبارتند از: الف:عوامل مربوط به توانایی های دانش آموزان ب:عوامل مربوط به انگیزش. جهت حل مشکل موجود روش های متفاوتی به اجرا در آمد . 1- استفاده از فناوری و تکنولوژی 2-مشارکت دانش آموزان در تدریس 3-برگزاری محفل انس با قرآن کریم 4- برگزاری نمایشگاه 5- ارزشیابی توصیفی مدیر و معاونین محترم مدرسه نیز در ارزشیابی و بازدیدی که از دانش آموزان به عمل آوردند ، رشد مهارت های خواندن را مطلوب تشخیص دادند. در پایان بر نقش انگیزش دانش آموزان مورد تایید و پذیرش قرار گرفت. استفاده از فناوری و به کارگیری روش های نوین تدریس و مشارکت دانش آموزان در امر تدریس در بالا بردن آموزش قرآن به جهت طبیعت خاص خود که با روح و جان متعلم سروکار دارد، قرار است آموزشی باشد که قرآن را محبوب و معشوق قرآن آموز گرداند و هر شیوه آموزشی که این دوستی و محبت را بهم زند و قرآن آموز را بیزار سازد ، البته مطلوب نخواهد بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آثار و آسیب شناسی محکومیت کیفری با رویکرد جرم شناسانه
مهرناز روحانی - صدیقه صفایی
اثربخشی تدریس به روش معکوس در کیفیت یادگیری دانش آموزان
سارا درویشی - اکرم رجبلو - فاطمه رجبلو - سید احمد امیریان
تدریس لگاریتم با نمایش تصاویر جذاب
فاطمه مقصودی - مهدی عباسی مود
رابطه بین استقلال شغلی و فراشناخت حالتی با میانجیگری هوش اخلاقی معلمان ابتدایی شهر بابل
آمنه سلیمان زاده - رضا براری
آموزش مهارت های اجتماعی، زندگی و ارتباطی دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
آموزش و یادگیری الکترونیکی
اکرم حسین پور
خودسازی، جوهره تربیت موفق و پرورش انسان متعادل
زهرا بی نیاز
تأثیر کیفیت تدریس و محبوبیت مدرسان بر کیفیت اخلاقی دانشجویان در دوران اپیدمی کرونا (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد محمود آباد)
امید سعادتی - علیرضا بناگر
بررسی تاثیر فعالیت های مکمل تربیتی(فوق برنامه) بر اثر بخشی تدریس(مطالعه موردی معلمان کرمان)
زهرا دارباز - عزت الله ملک پور افشار
مدلی برای شناسایی اعتماد و علاقه مندی الگوی رفتاری کاربران بانکها با سیستم های داده-کاوی
فاطمه باقری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0