0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر فعالیت های مکمل تربیتی(فوق برنامه) بر اثر بخشی تدریس(مطالعه موردی معلمان کرمان)
نویسندگان :
زهرا دارباز
1
عزت الله ملک پور افشار
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش وپرورش
کلمات کلیدی :
فعالیت مکمل،فقل،تثر
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر فعالیت های مکمل تربیتی (فوق برنامه) بر اثر بخشی تدریس(مطالعه موردی معلمان ابتدایی کرمان) است که به صورت توصیفی- همبستگی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته سه سوالی ۴ گزینه ای با ضریب آلفای کرونباخ 724/0و در نظر گرفتن 236 معلم ابتدایی کرمان در مهر ۱۴۰۱ انجام شد. آموزش و پرورش جديد راهنمايي را در موارد و جنبههاي زندگي دانشآموزان ضروري ميداند و حتي تربيت را با راهنمايي مترادف تلقي ميكند. فرآیند یاددهی و یادگیری ، فرآیند دو جانبه ای است که در آن یاددهی با ابتکار و خلاقیت معلم و یادگیری بر اساس مفاهیم و اهداف درس است به نحوی که هر دو طرف فر آیند ، معلم و متعلّم در این فعالیت مشارکت داشته باشند.براساس استنباطهای انجام شده می توان نتیجه گرفت که فعالیت های مکمل تربیتی با تحقق اهداف آموزشی،رشد مشارکت،کیفیت تدریس معلمان همبستگی مثبت ومعنی داری دارد.پیشنهاد می شود در پژوهش های آتی در ارتباط با عوامل رشد کارایی مدارس مقالاتی نوشته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی جایگاه مدرسه در برنامه تربیت دینی در پیش از دبستان
نازنین سارایی - پروین سارایی - حمید سارایی
بررسی چگونگی تأثیر فضای مجازی بر شکلگیری هویت فردی و فرهنگی نوجوانان
افشین گهواره بند - مرتضی مهری
مزایای استفاده از هوش مصنوعی در نظام تعلیم و تربیت
فهیمه رضائی - احمد فقیه عبدالهی
تاثیر مدیریت استعداد بر تسهیم دانش و یادگیری سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - مریم عیدی
تاثیر مدیریت مشارکتی برسلامت روان کارکنان
مهرزاد باروج کیاکلایی - بهناز شاه بیگی گیل کلایی
استفاده از فناوری اطلاعات در الگوی کلاس درس معکوس : بررسی مزایا و معایب
علی شمس ناتری - سمانه منصور سمایی
بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با اهمالکاری تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان آمل
مهتاب کرمی
مدل یابی معادلات ساختاری نقش تعدیلگر انگیزش پیشرفت بر تاثیر هوشمند کردن محیط های آموزشی بر برانگیختن شوق یادگیری در دانش آموزان شهرستان آمل
جمیله خوشخو - فرشته قنبری
مقایسه، یادگیری ریاضیات دانش آموزان متوسطه اول از طریق مجازی، با حضور در کلاس
آسیه رضاییان - علی شعبانی
بررسی تاثیر مدل ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک بر بهبود عملکرد منابع انسانی
آرمین کاکایی نژاد - پردیس ثابتی - نادر انقطاع - مهیار فضل یاب - حسن شوندی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0