0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر آموزش معنادرمانی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان در دوره بازگشایی مدارس پس از شیوع ویروس کووید ۱۹
نویسندگان :
فاطمه عشورنژاد
1
1- دانشگاه خوارزمی
کلمات کلیدی :
سرزندگی تحصیلی،معنادرمانی،مرذان
چکیده :
این تحربه با هدف تعیین تاثیر آموزش معنادرمانی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان در دوره بازگشایی مدارس پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ انجام شد. جامعه آماری آن دانش آموزان دبیرستان دخترانه امام خمینی ره رامسر در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با حجم ۲۰۷ نفر بود که از میان آنان با روش نمونه گیری هدفمند ۳۰ نفر انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل تصادفا جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس سرزندگی تحصیلی حسن چاری و دهقانی زاده استفاده گردید. دانش آموزان گروه آزمایش به مدت ۸ جلسه ۵۰ دقیقه ای تحت آموزش معنادرمانی هوتزل قرار گرفتند و در پایان مجددا هر دو گروه به پرسشنامه سرزندگی تحصیلی جواب دادند. نتایج نشان داد که آنوزش معنادرمانی باعث افزایش سرزتدگی تحصیلی دانش آموزان میشود. از این پژوهش میتوان نتیجه گرفت معنایابی در زندگی با اصلاح باورهای نامناسب و رفتارهای غیرمنطقی افراد و افزایش هیحانات مثبتی چون امید و کسب لذت باعث بهبود سرزندگی تحصیلی در شرایط خاص کنونی میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزشیابی برنامه آموزشی عالی دانشگاه فرهنگیان بر اساس الگوی ارزشیابی (CIPP)
آزاده میرچی - لادن سلیمی
کنترل توان در توربین های سرعت متغیر با کنترل کننده های کلاسیک بهبود یافته به کمک الگوریتم پرندگان
حسین اصغرپورعلمداری - حسن زارع - علی محمدی
ضرورت پرورش نگرش کارآفرینی در دانشآموزان
سیما سیمیاری - مهرزاد باروج کیاکلایی - پریسا کردنائیج
بهینه سازی تحلیل مولفههای اصلی با الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات برای تشخیص چهره
محمدرضا فدوی امیری - طاهره فرضی بابلی
دانش، نگرش و مهارتهاي مورد نياز مديران آموزشي جهت ايجاد مدارس موفق
صدیقه میارنعیمی - عاطفه حاجی تبار - منصوره براری
نقش گروه در بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان
نادره حمیدی - سیده مائده زمانی - مریم قادری - فاطمه احمدی راد
رایانش ابری درمعماری اطلاعات
صفیه طهماسبی لیمونی - ابراهیم علیجانزاده
آثار و آسیب شناسی محکومیت کیفری با رویکرد جرم شناسانه
مهرناز روحانی - صدیقه صفایی
ارایه یک فضای مثال ساختاریافته در آموزش رسم توابع جزءصحیح جهت ارتقاء طرح مسأله دانش آموزان
مرضیه سعید - عبدالرحمن شهیدزاده
چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای تسهیل یادگیری مبتنی بر پروژه و کار گروهی در مدارس و دانشگاهها
سمیه علیزاده فلاح - ندا پوررستم - حاتمه رجبی نیا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0