0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر هنر در درس ادبیات فارسی دوره متوسطه دوم شهر چمستان
نویسندگان :
عقیل غلامی
1
رقیه ثقفی
2
1- مؤسسه آموزش عالی سبز
2- دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز
کلمات کلیدی :
تدریس مبتنی بر هنر، زیبایی شناسی، دانش آموز متوسطه دوم
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر هنر در درس ادبیات فارسی دوره متوسطه دوم شهر چمستان صورت گرفت . این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه گواه می باشد و جامعه آماری مورد مطالعهی این پژوهش شامل 4500 نفر و کلیّهی دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهر چمستان که در سال تحصیلی 98-97 در مدارس ابتدایی شهر چمستان مشغول به تحصیل بودند می باشند. و تعداد نمونه برابر 120 نفر بود و روش نمونه گیری از روش تصادفی خوشه ای طبقه ای، استفاده شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه پیشرفت تحصیلی می باشد و داری پایایی 91/0 می باشد. و داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان دادکه روش تدریس هنری مبتنی بر زیبایی شناسی بر پیشرفت تحصیلی درس ادبیات فارسی دوره متوسطه دوم شهر چمستان تاثیردارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم با استفاده از بازخوردهای توصیفی به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاسم کمک کنم ؟
ناصر علیمرادی - معصومه بازدار - دنیا محمود نژاد
تحلیل محتوا کیفی کتاب های درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی با توجه به ساحت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
الهام سعیدی - امیر حسین سلطانی فلاح
بررسی راهکارهای عملی ارتقای سطح هوش معنوی دانش آموزان
امیر پوراحمدعلی - فاطمه رضازاده
بررسی تاثیر گذاری شیوه های مدیریت بر کار آفرینی دانش آموزان هنرستان های آموزش و پرورش شهرستان کنارک
نجمه سلطانی نژاد - پروانه میرشکاری - رابیه دارا
رازهای موفقیت اساتید برجسته«ویژگی ها و مهارتهای کلیدی»
فرشاد بزرگی - روحالله کشاورز - ارشیا آقاجانپور عمران
چگونه توانستم مشکل ضعف و کند نویسی دانش آموز ام را در درس املای نوشتاری پایه اول دوره تحصیلی کاهش دهم؟
عبداالله محمودی
تأثیر هوش فرهنگی و ابعاد آن بر گرایش کارآفرینی با نقش میانجی گری قصد کارآفرینانه در هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های دخترانه دولتی کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد
سیده رقیه برجسته - مریم توکلی
تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی به روش ویلیام رومی
مریم پرستاران - عاطفه کثیری - هاجر فدوی - فاطمه رستگار تبار
تاثیر بازی های آموزشی بر ارتقا مهارت های شناختی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه افضلی
نقش رفتار آوایی معلمان در توسعه رفتار شهروندی سازمانی (مورد مطالعه:مدارس متوسطه دوم سنندج)
محمدفائق محمدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0