0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نگاهی بر طراحی واحد یادگیری دوره ابتدایی ؛نمونه عملی از ریشه تا برگ
نویسندگان :
علی آبادیان
1
ریحانه دابویی مشک آبادی
2
مریم داود نژاد
3
1- دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی بابل
2- دانشگاه فرهنگیان- دانشکده فاطمه قائمشهر
3- دانشگاه فرهنگیان - پردیس فاطمه الزهرا اهواز
کلمات کلیدی :
طراحی واحد یادگیری،نمونه عملی طراحی واحد یادگیری،ریشه
چکیده :
در این پژوهش با استفاده از روش کیفی، از سیر تا پیاز طراحی واحد یادگیری را مورد بررسی قرار دادیم و یک واحد یادگیری درس هدیه های اسمانی پایه سوم ابتدایی،بعنوان نمونه عملی طراحی واحد یادگیری در انتهای پژوهش اورده شده است.چیستی و چرایی،تاریخچه و ابعاد مختلف طراحی یک واحد یادگیری در این پژوهش گنجانده شده اند.یک طرح واحد یادگیری برای نشان دادن اهداف اصلی یک واحد یادگیری و اینکه چگونه درس ها، ارزیابی ها و جلسات عملی برای دستیابی به اهداف واحد ارتباط برقرار می کنند، مهم است. از این رو، برنامه های واحد اغلب برای بحث در مورد بررسی های برنامه درسی استفاده می شود و همچنین به توضیح نگرشها، مهارتها و دانش هایی که انتظار می رود دانش آموزان دست یابند می پردازد. طرح واحد یادگیری معمولا شامل اهداف ترسیم شده و بصری واحد یادگیری (با استفاده از نقشه های ذهنی و مفهومی)، جزئیات محتوا، زمان اختصاص داده شده برای تکمیل هر مرحله، چگونگی طراحی درس توسط مولفان یا معلمان برای تحقق این اهداف به طور جمعی، پیش آزمون های لازم و پس آزمون های مناسب بر اساس اهداف واحد یادگیری و اتصالات متقابل برنامه درسی با طرح های درسی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش مفاهیم ریاضی بر گستره شعر فارسی
زهرا عبدی
بررسی اثرات فناوری بر اموزش در مدارس با نیاز های ویژه
جعفر عموزاده - رویا مددی - حنانه نیکودار - بیتا رهبری - لیلا اسدی
تبیین ارتباط فناوری اطلاعات و بهرهوری سازمانی با نقش واسطه ای یادگیری سازمانی در دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
نرگس فروتن - مریم صحرانورد - صفورا کدخدازاده
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر قدرت حل مسیله در دانش آموزان دوره اول متوسطه
سعید زرگران
فرآیند آموزش وغنی سازی دریادگیری
سیده ساره عبدی کوهی خیلی
آموزش مجازی ( مزایا ، معایب و تکنیک ها)
فرحناز بابویی - سکینه چنیده - مریم حسین نژاد - ربابه درویشی
دیدگاه التقاطی روانشناسی انسان گرایانه با ادبیات پارسی
مریم توکلی - سیده زهرا حسینی
بررسی نقش دانش آموزان در کاهش آلودگی منابع آبی در محیط زیست
درسا رجبی - نیایش تاجدارنژاد
نگاهی پیرامون بحران آب در کتب درسی دوره ابتدائی
نجمه شمسائی - الناز خلیلی
نقش آموزش و پرورش و معلم در کنترل یا کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان
مرضیه خبرخوش
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0