0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش آموزش و پرورش و معلم در کنترل یا کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان
نویسندگان :
مرضیه خبرخوش
1
1- اموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش ، معلم ، آسیب های اجتماعی ، دانش آموزان
چکیده :
نهاد آموزش و پرورش در کنار چهار نهاد دیگر (دین، خانواده، اقتصاد و سیاست) پنج نهاد اصلی و عمده در هر جامعه ای محسوب می شوند. در این میان نهاد آموزش و پرورش رسالت خطیر انتقال فرهنگ، معارف و دانشها و نیز ارزشهای دینی و اخلاقی و معنوی و نیز آموزش مهارتهای زندگی اجتماعی را به نسل های مختلف را در یک فرایند بلند مدت بر عهده دارد. در طی این فرایند این نهاد ممکن است با چالشهای درونی و بیرونی متعددی مواجه شود. یکی از این چالشها، آسیبهای اجتماعی است. طرح مسأله آسیبهای اجتماعی و ضرورت پیشگیری از آن امری اجتنابناپذیر، عقلانی، منطقی و آیند نگرانه است و مجموعه فرهنگیان اعم از کارشناسان، معلمان، مشاوران و مربیان و… نمیتوانند نسبت به این موضوع بیتفاوت باشند. لذا ضرورت فراوانی وجود دارد که به امر آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از آن با نگاهی علمی، پژوهشی، دلسوزانه پرداخته شود. مطالعه آسیب های اجتماعی اعم ازنابهنجاری ها وانحرافات اجتماعی یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث جامعه شناسی است. اگر چه مساله نابهنجاری امری نسبی است وا ز جا معه ای به جا معه دیگر متفاوت است. اما آنچه که در این مبحث مطرح می باشد این است که چه عوا ملی آسیب های اجتماعی را کاهش یا افزایش می دهد و به بیانی دیگر چگونه می توان آسیب های اجتماعی را در بین دانش آموزان کنترل نمود؟ در مقاله حاضر قصد داریم نقش آموزش و پرورش و معلم در کنترل یا کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان بپردازیم. و به ارائه راهکار ها و راه حل های مورد نیاز در رفع آسیب ها بپردازیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش بازی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
مجید جشیره - عاطفه شاه بنده - صدیقه نعمتی نیا - پرویز فولادی
مقایسه ویژگیهای شناختی دانشآموزان تیزهوش و عادی
سید ناصر حسینی مقدم - مهدی محمودی - معصومه سادات حسینی مقدم
بررسی و ارزیابی فضای ابری و امنیت در سرور های توزیع شده
محسن توسلی
استفاده از ابزارهای شبیهسازی برای بهبود نتایج یادگیری در سیستمهای قدرت
سمانه کشاورز
ضرورت ضمیر مستتر در کتب عربی متوسطه دوم
سارا جعفری - فریده جعفری
بررسی رابطه سبک زندگی خانوادگی و قانون گرایی
مریم خاکپور - ناهید رضایی
ساخت و اعتباریابی مقیاس آینده پژوهی مدیریت آموزشی با رویکرد رقابتی در آموزش عالی
فاطمه حسن پور
تبیین مولفه های سلامت معنوی معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
پروانه مهرجو - زهرا آمده
اهمیت دانش محتوایی مفاهیم پایه در آموزش ریاضی
علیمحمد فلاح اندواری
جایگاه مدیریت استعداد در آموزش و پرورش
رضا براری - قاسم همراهی - علی جمشیدپور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0