0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نگاهی به رویکرد STEM و نگرش معلمان داخل و خارج از کشور بر آن
نویسندگان :
فرشته گلیان
1
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس شهید چمران تهران
کلمات کلیدی :
آموزش علوم،سواد علمی،رویکرد تلفیقی،رویکرد STEM
چکیده :
جهان کنونی مملو از مسائلی است که بشریت با آن مواجه است و برای رفع کردن آنها به نوآوري نیاز دارد. كسب موفقيت در این مسیر، نيازمند تواناییهای زيادي مانند داشتن درک عمیق از مسايل، یافتن الگو بین پدیدهها و به دنبال آن، كسب دانش جدید و به كاربردن آن در حوزههای مختلف برای حل مسائل است. این مهارتها با ارتقا سواد علمی و در حوزه آموزش علوم حاصل میشود. از آنجایی که مسائل مطرح شده غالبا به چند رشته مربوط میشود، باید با کاربرد رویکردهای تلفیقی در آموزش علوم، فراگیران نحوه خلق ایدههای بزرگ و خلاقانه چند رشتهای را بیاموزند. از این رو، رویکرد آموزشی استم در آموزش علوم، به عنوان یک رویکرد تلفیقی، کاربرد فراوانی خواهد داشت. روش این مطالعه از نوع مروری بود و به بررسی پژوهش های انجام شده در مورد ماهیت رویکرد تلفیقی STEM در آموزش علوم و نگرش معلمان داخل و خارج کشور نسبت به آن پرداخته شد.بر اساس یافتهها، رویکرد تلفیقی STEM سبب بالا رفتن سواد علمی میگردد و همچنین غالب معلمان تمایلی به اجرای این رویکرد ندارند، ولی معلمانی که این رویکرد را در تم مناسب اجرا کردهاند، آن را نتیجه بخش گزارش کردهاند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اعجازبیانی آیه 44سوره هود
جعفر کارگزار
چگونه توانستم ناتوانی یادگیری ریاضی مرضیه را کاهش دهم و یادگیری او را ازتقاء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
اهمیت هنر در یادگیری
فرزاد عصمتی - مریم علی زادگان - رضا رمضانپور پاشاکلایی - سید علی اصغر پرستاران - علی گرجی پور شوبی
بررسی رابطه خود تنظیمی و انگیزش با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی، شهرستان خرامه
علی کشاورزی - رضوانه زارع - زهرا مالکی - طاهره پالیزادان
بررسی تأثیر میزان تعامل در آموزش غنی شده به وسیله شبکههای اجتماعی بر میزان پیشرفت تحصیلی درس ادبیات فارسی دانشآموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان آمل
رضا پاشا - سیده فاطمه معصومی - محمد یوسف نوایی - الهه کتابی
چگونه توانستم باتقویت اعتماد به نفس و تکرار و تمرین، توانایی دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی را درانجام کارهای روزانهی کلاسی تقویت نمایم؟
فاطمه زاهدی امرئی
رابطهی هوش معنوی و خودکنترلی معلمان مقطع دبیرستان استان زنجان
فرشید خدرلو
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
عهدیه شعبانی عربی - حلیمه کنطورچی
بررسی رابطه بین اضطراب اجتماعی، فرسودگی تحصیلی با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان پایه ششم شهر نوشهر
محدثه فقیه عبدالهی - فاطمه فیاضی
چگونه توانستم انشاء نویسی دانش آموزان پایه چهارم را بهبود ببخشم؟
محدثه فرهنگیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0