0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش سکوت سازمانی بر گرایش به نوآوری معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری
نویسندگان :
محمد حسن شکی
1
1- دانشگاه آزاد قائم شهر
کلمات کلیدی :
سکوت سازمانی، نوآوری فرآیندی، نوآوری اداری، نوآوری تولیدی
چکیده :
هدف از این پژوهش نقش سکوت سازمانی بر گرایش به نوآوری معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری است. این پژوهش از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان مقطع ابتدای هستند. تعداد اعضای جامعه آماری 550 نفر است. حجم نمونه براساس فرمول كوكران معادل225 نفر به دست آمده است. ابزار جمعآوری دادهها در روش کتابخانهای شامل فیش برداری، بانک های اطلاعاتی و.. است. در روش میدانی از دو پرسشنامه استاندارد یکی پرسشنامه گرایش به نوآوری و پرسشنامه استاندارد سکوت سازمانی استفاده شد. هر دو پرسشنامه از روایی و پایایی بالایی برخوردار و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 88/0 و 80/0 بدست آمد. جهت تحلیل داده ها از آمار استنباطی (آزمون کلموگروف اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن داده ها و همچنین آزمون رگرسیون خطی جهت تحلیل دادهها) در نرم افزار SPSS.23 استفاده شد. نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که سکوت سازمانی بر گرایش به نوآوری معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری تاثیرگذار است. بنابراین کاهش سطح سکوت سازمانی در محیط کار می تواند منجر به ایجاد گرایش های بیشتر به نوآوری در سازمان توسط معلمان گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش معاون آموزشی دریادگیری دانش آموزان در مدارس
فاطمه کشوری محبوب
اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی بر هیجان های تحصیلی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دختر ششم
فاطمه فاتحی - سمانه فاتحی
تأثیر وضعیت اجتماعی و اقتصادی بر عملکرد ریاضی دانشآموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس در سال 1402-1403
محسن باقرزاده
نوآوری و كارآفريني در نظام آموزش و پرورش
فخرالسادات حلمی - محمد اسماعیل نصرآبادی
نقش مدیریت مدرسه در بسترسازی جهت تحول مدرسه به سمت سازمان یادگیرنده بر اساس اسناد بالادستی
سیده مهسا جامی
راهکارها و تکنیکهای موثر بر آموزش مجازی جهت بهبود عملکرد
فرزانه رفیعی خارکشی
مطالعه ی تطبیقی برنامه ی درسی تربیت بدنی در ایران و استرالیا
مریم انصاری - نفیسه گنج خانلو
مدیریت استفاده از تلفن همراه توسط دانش آموزان در کلاس درس
فاطمه سیر - سمیرا حسن زاده - فاطمه شاکری - سیده زهرا میربابایی - زبیده احمدی
تحلیل محتوای کتب پایه اول ابتدایی بر اساس مولفه های تفکر فلسفه برای کودکان با تاکید بر نظریه لیپمن
هانیه ایمانی - فاطمه اصغری آقمشهدی - سمانه باکویی کتریمی
اهمیت استفاده از فناوری ها در آموزش فضای مجازی در دوران کرونا
پژمان بریمانی - مهدی اسماعیلی - مسعود چپان - علی حاجی ئی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0