0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مطالعه ی تطبیقی برنامه ی درسی تربیت بدنی در ایران و استرالیا
نویسندگان :
مریم انصاری
1
نفیسه گنج خانلو
2
1- دانشگاه پیام نورتهران.ایران
2- دانشگاه پیام نور همدان
کلمات کلیدی :
برنامه ی درسی،تربیت بدنی،ایران،استرالیا
چکیده :
یکی از کارکردهای مطالعات تطبیقی، بررسی برنامه های آموزشی کشورهای دیگر، و دستیابی به اطلاعاتی است که بر اساس آن بتوان به اصلاح و بهبود برنامه ی درسی موجود و یا تدوین برنامه ی درسی جدید و بومی سازی شده اقدام کرد. از آنجا که کشورهای توسعه یافته نظیر استرالیا در برنامه ی درس تربیت بدنی خود به اهداف و حوزهها ی مفهومی توجه کرده اند، بر همین اساس، هدف از این پژوهش، مطالعه ی تطبیقی برنامه ی آموزش درس تربیت بدنی دوره ی ابتدایی ایران و استرالیا می باشد. اهداف ویژه ی تحقیق نیز براساس متغیرهاي تحقیق شامل؛ توصیف و مقایسه عناصر برنامه ی درس تربیت بدنی این دو کشور از جمله؛ اهداف، محتوا، زمان اختصاص یافته به این درس و روش هاي ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان برای اجرای درس تربیت بدنی، به منظور پیشنهاد الگوهاي موفق جهت اجرا در برنامه ی درس تربیت بدنی دوره ی ابتدایی ایران است. این مطالعه از نوع پژوهش هاي توصیفی - تحلیلی بوده و با استفاده از روش جرج بردی به سؤالات پژوهش پاسخ داده شده است. جامعه ی مورد مطالعه در این پژوهش نیز، برنامه ی درس تربیت بدنی دو کشور ایران و استرالیا را شامل می شود. نتایج حاصله نشان می دهد، گسترش و استفاده از مهارت های فردی واجتماعی و همچنین بکار گیری تدابیری به منظور ارتقای حس هویت فردی در برنامه ی درسی تربیت بدنی، سبب ساز بهبود یافتن روحی به منظور ایجاد ارتباطات مثبت می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین شیوههای فرزند پروری با توسعه قابلیتهای فردی و اضطراب امتحان دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهر بیرجند
ملیحه گنجی فرد
ساخت و اعتباریابی مقیاس آینده پژوهی مدیریت آموزشی با رویکرد رقابتی در آموزش عالی
فاطمه حسن پور
اثر بخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا
نیره محمدی - نجمه عباسی - اشرف مختاری - اسماعیل مردانی زاده
بررسی و تحلیل عناصر متناقض نما در دیوان حافظ
محمد آقاجانپور عمران
بررسی راهکارهای جذب و گرایش نوجوانان به نماز
نگار رشید
نقش رایانه در تسهیل فرایند یادگیری در آموزش و پرورش
سهیلا خمرنژاد
رابطه بین خواب و سلامت روان: بررسی تأثیر خواب کافی بر خلق و خو و عملکرد شناختی
فاطمه قارداشی عمران - امیرابوالفضل ذاکری
چرا تکالیف مهارت محور
جعفر اکبری لنگوری - رقیه احمدی بالف
تسهیل روند آموزش وافزایش کیفیت یادگیری با استفاده از بازی
ساجده دلاورنقابی - سیدفرشید احمدپورمقدم - سمیرا دلاور نقابی
تأملی بر تجربه زیسته یک معلم در اجرای طرح نامرئی مهربان
مهرنوش باروزه - پروانه مهرجو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0