0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه بین رضایت از زندگی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان فنی و حرفه ای شهرستان آمل
نویسندگان :
صدیقه علیزاده
1
حمید رضا علیزاده
2
فاطمه علیزاده
3
1- دبیرآموزش و رورش آمل
2- دبیر آموزش وپرورش آمل - مدرس
3- دبیر آموزش وپرورش آمل -
کلمات کلیدی :
پیشرفت تحصیلی،رضایت از زندگی
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین رضایت از زندگی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان فنی و حرفه ای شهرستان آمل بوده ، روش تحقیق روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای، از 2 منطقه شهرستان آمل، منطقه1 به صورت تصادفی انتخاب شد، سپس از منطقه 1، 4 دبیرستان (2دبیرستان فنی دخترانه و 2 دبیرستان فنی پسرانه) انتخاب و از هر دبیرستان یک کلاس درس انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه آکسفورد (1994) و معدل دانش آموزان به عنوان مقیاس عملکرد تحصیلی بود. داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن تجزیه و تحلیل شدند. تحلیل داده ها نشان داد که بین رضایت از زندگی و عملکرد تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش مشارکت های مردمی در توسعه مدیریت شهری: مطالعه موردی شهرستان فریدونکنار
سید عبدالله میرمحمدتبار
تأثیر شغل والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی ناحیه 1 شهر زاهدان در دوره کرونا
فاطمه عیسی زایی
تأثیر تدریس به شیوه سازنده گرایی بر سرزندگی تحصیلی: یک مطالعه نیمه آزمایشی
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
یادگیری معکوس
زهره سربندی فراهانی
مطالعهای براستفاده از روشهای یادگیری فعال بر تقویت مهارت گفتار در درس زبان انگلیسی
سحر حمیدیان پور - الناز خلیلی
تبیین ارتباط یادگیری سازمانی و حمایت اجتماعی با نقش واسطه ای چابکی در معلمان تربیتبدنی شهر اصفهان
فائزه بسحاقی نیا - زهرا محمدی زواره - زهرا افشاری
تاثیر خود کنترلی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان گرگان سال 1401
مریم تیموری
بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی برتعالی سازمانی
مهرزاد باروج - بهناز شاه بیگی گیل کلایی
رابطه بین سلامت سازمانی و درگیری شغلی معلمان ابتدایی
مهدیه هدایتی مهدی آبادی - احمد حاجی مرادی
تأثیر استراتژیهای نوآورانه تدریس بر مشارکت فعال دانشآموزان در یادگیری
زهرا شکوری مقدم
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0