0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مطالعهای براستفاده از روشهای یادگیری فعال بر تقویت مهارت گفتار در درس زبان انگلیسی
نویسندگان :
سحر حمیدیان پور
1
الناز خلیلی
2
1- آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس
2- Sin.hamideyan@gmail.com
کلمات کلیدی :
یادگیری فعال،مهارت گفتار،درس زبان انگلیسی،تقویت مکالمه زبان
چکیده :
با توجه به اهمیت مهارت گفتار در یادگیری زبان انگلیسی، روشهای سنتی تدریس که عمدتاً بر آموزش غیرفعال مبتنی هستند، معمولا نیاز یادگیرندگان را بهطور کامل برآورده نمیکنند. یکی از رویکردهای مؤثری که به عنوان جایگزین روشهای سنتی مطرح میشود، یادگیری فعال است. از جمله موثرترین این فعالیتها در تدریس مهارت گفتار به دانشآموزان، نقشآفرینی، یادگیری مبتنی بر پروژه و یادگیری مشارکتی هستند. مقاله حاضر با استفاده از روش مطالعه کتابخانهای و مرور تحقیقات پیشین به بررسی استفادهی این روشها بر یادگیری مهارت گفتار در زبان انگلیسی و فرصتها و چالشهای پیش روی آن پرداختهاست. تحقیقات نشان میدهد که استفاده از این روشها فرصتهای بیشتری برای تعامل فراهم میکند. در نتیجه موجب تقویت مهارتهای اجتماعی و ارتباطی، افزایش انگیزه، مشارکت، مسئولیتپذیری و توسعه مهارتهای حیاتی چون حل مسئله، کار گروهی و توانایی تفکر تحلیلی و انتقادی میشود. با اینحال، چالشهایی چون تفاوتهای فردی و کمبود امکانات نیاز به توجه بیشتر و برنامهریزی دقیق مسئولین آموزشی را به جهت استفاده موثرتر از این روشها را میطلبد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ساختار عاملی و همسانی درونی مقیاس خودکارآمدی شیمی دانشگاهی
سیران محمدی - خلیل زندی - شادی محمدی
نقش روش های تدریس جذاب بر مشارکت و یادگیری بهتر دانش آموزان
زهرا قلی زاده
چگونه توانستم عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه هشتم دارای افت تحصیلی در درس زبان انگلیسی را بهبود ببخشم؟
فاطمه رمضانلی
بررسی عوامل موثر بر رشد تجارب یادگیری در درس مطالعات اجتماعی(مورد مطالعه دانش آموزان مقطع متوسطه ی ناحیه ی ۴ آموزش و پرورش مشهد)
ایمان ابراهیمی نوری - ارشیا سعادتی - محمدحسین قربانی جامی
ارتقای مهارت دست ورزی برای رسم و اندازه گیری زاویه درهندسه
سهیلا شرف زاده - کلثوم علیجان پور - فاطمه نقوی - سمیه یونسی خانقاهی - سیده سکینه بنی هاشمی - عذرا قاسم نسب علمداری
بررسي نقش معلم ونظام آموزشی در پرورش ويژگي هاي شخصيتي كارآفريني فراگيران
فاطمه حسن پور
بررسی دوره های ضمن خدمت آموزشی و نقش آنها بر پیشرفت شغلی معلمان
آزاده برجی
توسعه مدل مهارت و شایستگی ها در نظام آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی با روش نظریهپردازی رویش نظریه ها
سرور سفیدگر - علیرضا علی احمدی - حسین علی احمدی جشفقانی
ارزشیابی کتاب ریاضی پایه چهارم ابتدایی بر مبنای همسویی با برنامه درسی ملی
لیلا انگشتان
مقایسه آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال در دانش آموزان با و بدون مشکلات کندنویسی دوره ابتدایی
طاهره آقاپور جویباری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0