0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر استراتژیهای نوآورانه تدریس بر مشارکت فعال دانشآموزان در یادگیری
نویسندگان :
زهرا شکوری مقدم
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
کلمات کلیدی :
استراتژیهای تدریس نوآورانه،یادگیری مبتنی بر مسئله،یادگیری همکاریمحور،مشارکت فعال دانشآموزان
چکیده :
در سالهای اخیر، استراتژیهای تدریس نوآورانهای در سیستم آموزشی معرفی شده است تا مشارکت و درگیری دانشآموزان در فرآیند یادگیری را افزایش دهد. هدف این مطالعه بررسی برداشت معلمان از مشارکت فعال دانشآموزان در یادگیری از طریق استراتژیهای تدریس نوآورانه است. این تحقیق از رویکرد کمی استفاده کرده و با استفاده از یک پرسشنامه نظرسنجی، دادهها را از نمونهای متشکل از 66 معلم زن از مدارس مختلف خصوصی در شهرهای قائمشهر و ساری استان مازندران جمعآوری کرده است. نتایج مطالعه نشان داد که معلمان معتقدند استراتژیهای تدریس نوآورانه، مانند یادگیری مبتنی بر مسئله، یادگیری مبتنی بر پرسش و یادگیری همکاریمحور، مشارکت و درگیری فعال دانشآموزان را در کلاس تقویت میکند. معلمان درباره استراتژیهای تدریس نوآورانه دیدگاه مثبتی دارند زیرا تأثیر آنها را بر نتایج یادگیری دانشآموزان مشاهده کردهاند. استراتژیهای تدریس نوآورانه مشارکت فعال دانشآموزان در فرآیند یادگیری را ترویج میدهند که برای موفقیت تحصیلی آنها حیاتی است. این مطالعه توصیه میکند که مؤسسات آموزشی باید منابع و آموزشهای کافی را برای معلمان فراهم کنند تا آنها بتوانند به طور مؤثر از استراتژیهای تدریس نوآورانه استفاده کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت در تعالی معلمان دوره ابتدایی
سمانه بابایی شیب آبندانی - محبوبه مدرسی - نرگس قناد معلم کلایی - سوده تقی زاده سقندیکلایی - ندا عموزاد
بررسی رابطه یادگیری سازمانی و ابعاد مدیریت دانش; (مطالعه موردی : کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران)
فریده قنبری - زهرا قنبری - زینت محمدی - فاطمه صلواتی
تبیین رابطه قدرت برند با وفاداری مشتریان با نقش میانجی قدرت خرید مشتریان در فروشگاههای کفش ورزشی
لیلا رحمی - زهره عبدالهی - کیمیا کاهنی - سعید کولیوندی
طبقه بندی با استفاده از الگوریتم ژنتیک و نرم افزار جهت تشخیص قابلیت انتخاب
شکوفا مستوفی - عطاالله رفیعی باجی گوابر - شیوا عباسقربانی - احمد رشوندی
ارتقای امنیت اینترنت اشیاء صنعتی با کمک زنجیره بلوکی
رحیم اصغری
چگونه توانستیم مشکل حواس پرتی دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی را با استفاده از بـازی و شیوه های نوین و خلاق معلم ساخته، کاهش دهیم؟
ابراهیم خطیری - سیده خدیجه موسوی
بهبود پرخاشگری مریم، دانش اموز پایه پنجم دبستان مکتب الزهرا شهرستان برخوار استان اصفهان
منصوره مطیع امرالله - سودابه رضایی
SOME INVARIANCE RESULTS FOR RIGHT-MEAGER, SUPER-ELLIPTIC MODULI
Ghorban Ghasemi - Kamran Rahimi moghadam
تحلیل و واکاوی ابعاد کیفیت آموزش در نزد دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران: مطالعه کیفی
سمیرا اکبرى - بهرام طهماسبی
کارآفرینی تاثیر گذار با دو عنصر خلاقیت و نوآوری
مریم دلیلی - فاطمه اشگواری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0