0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر تدریس به شیوه سازنده گرایی بر سرزندگی تحصیلی: یک مطالعه نیمه آزمایشی
نویسندگان :
لیلا نجارکریمی
1
مصطفی صفری
2
1- آموزش و پرورش جویبار/ دانشگاه آزاد چالوس
2- دانشگاه مازندران- بابلسر
کلمات کلیدی :
روش تدریس،سازنده گرایی،سرزندگی تحصیلی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر تدریس به شیوه سازنده گرایی بر سرزندگی تحصیلی انجام گرفت. طرح پژوهش کمی و روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه ی آماری پژوهش شامل دانش آموزان پسر مقطع ابتدایي شهرستان جویبار در سال تحصیلی 1401-1400 و نمونه آماری دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایي دبستان مرحوم نوایی شهرستان جویبار با جمعیت 25 نفر تعیین شده است. روش نمونه گيري بر اسـاس شـيوه انتخابی یا جایگزین، که يـك گروه 12 نفره از دانش آموزان به عنوان گروه آزمايش و گروه 13 نفره دیگر از همان دانش آموزان به عنوان گروه گواه انتخاب گردیده است. در این پژوهش از کتاب مطالعات اجتماعی پایه ی ششم دبستان در سال تحصیلی 1401-1400 استفاده شده که در 10 جلسه یک ساعته تدریس گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه سرزندگی تحصیلی چاری و دهقانی زاده (1391) بوده است. روایی و پایایی ابزارها به ترتیب 0/83 و 0/87 بدست آمده است. یافته های پژوهش نشان داد تدریس به شیوه سازنده گرایی بر سرزندگی تحصیلی (6/14=F و P≤ 0/05) تأثیر معناداری گذاشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های سواد مالی و اقتصادی
حسین عباسی - محمد جواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
راهکارهای عملی اعتماد به نفس در دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی - علی شیعه علی
تبيين چالشهاي بينالمللي كردن برنامههاي درسي در آموزش عالي ايران
شهرزاد سرخوش - پروانه کهریزی - بتول فقیه آرام
A review of Teachers’ Language Assessment Literacy in the Context of Iranian Public EFL Education
Seyyed Morteza Hashemi Toroujeni - Mohammad Reza Ebrahimi
نگاهی به آموزش مسائل زیست محیطی با بررسی کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم
اعظم گلشنی - الناز خلیلی
رابطه هوش هیجانی با تاب آوری و عملکرد شغلی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
صدیقه امیری
استفاده فعلی از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش پایه: مروری بر استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات و موانع ادغام
کوثر ازوجی - مهرناز پاشا زانوس
آموزش عملی: نقش رویکردهای پروژه محور در پرورش خلاقیت در کلاس های ابتدایی
ملیکا شهریاری - لیلا قلیان - آیناز یاری - زهرا ابراهیم زاده - فاطمه جلیلی
بررسی نقش معاون در پیوند میان مدرسه و جامعه
لیلا انگشتان - سمیه کوچ پی ده
چگونه توانستم مشکل روخوانی حمید دانش آموز پنجم ابتدایی را حل کنم؟
فرشید خدرلو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0