0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش الکترونیکی رویکرد اثر بخش ایجاد انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در یادگیری ریاضی
نویسندگان :
مهدی خدادادی
1
مریم ساجدی رئیسی
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- دانشگاه پیام نور بابل
کلمات کلیدی :
آموزش الکترونیکی،انگیزه درونی و بیرونی،پیشرفت تحصیلی،ریاضیات،دانش آموزان
چکیده :
عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان همیشه در نظر محققین و دست اندركاران تعلیم و تربیت بسیار مهم بوده و پیشرفت تحصیلی حكایت از یادگیری مستمر و رو به رشد دانش آموزان در سال های تحصیلی دارد. بدیهی است نهاد آموزش و پرورش بدون رشد آموزشی دچار ركود و عقب ماندگی خواهد شد و رشد و ترقی سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی را كند خواهد كرد. همچنانكه مقصود نهایی دستگاه های آموزش و پرورش فراهم كردن شرایط مساعدی است كه به پیروی از برنامه های منظم و مؤثر، امر یادگیری را راحت تر و سریع تر صورت دهند. از رایج ترین مشكلات موجود در نظام آموزشی نبود انگیزه در دانش آموزان برای پیشرفت تحصیلی در برنامه درسی ریاضی است؛ كه در تمام دوره های تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان در بین دانش آموزان پسر و دختر مشهود است. يكي از زمينه هايي كه سهم عمده اي در ایجاد انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در برنامه درسی ریاضی، حيطه نويني تحت عنوان "يادگيري الكترونيكي" است. بر اساس تحقيقات انجام شده، يكي از علل شكست يادگيري الكترونيكي به خاطر شيوه نامناسب طراحي و تدوين دروس آموزش الكترونيكي است كه براي سال ها به همان شكل باقي مانده است. در این مقاله که به شیوه توصیفی انجام شده است درصددیم به بررسی انگیزه درونی و بیرونی پیشرفت تحصیلی درس ریاضی، آموزش الكترونيكي، رویکردهای طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی، ابعاد طراحي آموزش الكترونيكي ریاضی، محتوای الکترونیکی و کیفیت تدریس ریاضی و در پایان پیشنهاداتی در جهت بهبود آموزش و ارتقای کیفی برنامه درسی ریاضیات با محتوای آموزش الکترونیکی در راستای علمی و کاربردی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارائه می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش مدیریت دانش بر ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی استان مازندران
فرشته چاری سرستی
بررسی عوامل موثر بر رشد شخصیت و توانمند سازی دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ریگان( با محوریت پایه ی دوم و سوم)
محمد داراباز - عزت الله ملک پور افشار
چالش های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
محمد حسین هادی
چگونه توانستم با استفاده از راهبردهای تلفیقی، مشکل ترس از درس املا دانشآموز پایه دوم کلاسم را بهبود بخشم؟
اکرم دماوندی
ارزیابی تاثیر نرم افزار جئو جبرا در یادگیری درس هندسه (مبحث تبدیلات هندسی )دوره دوم متوسطه
مرتضی گرزین نژاد - محمد دهقاندار
دانش، نگرش و مهارتهاي مورد نياز مديران آموزشي جهت ايجاد مدارس موفق
صدیقه میارنعیمی - عاطفه حاجی تبار - منصوره براری
تاثیر کلاس های بازی و یادگیری بر صلاحیت تدریس معلمان دوره ابتدایی شهرستان ساری قائمشهر
ماریا یزدانی - سمیه رسولی - فاطمه زهرا زارع
هوش مصنوعی و نرم افزارهای کاربرد برای یاددهی و یادگیری
شکوفا مستوفی
تأثیر رویکرد های رهبری تحولگرا بر بهبود کیفیت تدریس و نتایج تحصیلی دانشآموزان
آمنه شریفی سلطانی - مریم یدالله پور - زهرا سام دلیری
بررسی تاثیر شیوه های مدیریت استرس دانش آموزان ابتدایی ناحیه یک ساری بر اعتماد به نفس و عملکرد تحصیلی در کلاس درس مجازی
معصومه حسن پور - سید هادی حسینی - سید محمد اندرامی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0