0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزیابی تاثیر نرم افزار جئو جبرا در یادگیری درس هندسه (مبحث تبدیلات هندسی )دوره دوم متوسطه
نویسندگان :
مرتضی گرزین نژاد
1
محمد دهقاندار
2
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
آموزش ریاضی، هندسه پویا، جئو جبرا، تبدیلات هندسی
چکیده :
هدف از پژوهش، معرفی نقش نرم افزارهای هندسه پویا (جئو جبرا) در آموزش و یادگیری هندسه دوره دوم متوسطه و انجام نمونه ای عملی جهت بررسی تاثیر استفاده از آن درافزایش توانایی دانش آموزان در حل مسائل مربوط به مبحث تبدیلات هندسی درکتاب ریاضی پایه یازدهم می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ی مدارس متوسطه دوم پسرانه شهرستان قائمشهر می باشد. دراین پژوهش که در سال تحصیلی 99-1398 انجام گردید با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، دبیرستان پسرانه متوسطه دوم امام خمینی(ره) شهرستان قائمشهر با 235 دانش آموز انتخاب شد.به تصادف، نمونه ایی به حجم 62 نفر، از دو کلاس پایه یازدهم آن مدرسه انتخاب شدند و بااستفاده از پیش آزمون و پس آزمون تاثیر متغیر مستقل تدریس به روش شهودی مبتنی بر نرم افزار (جئو جبرا) بر متغیر وابسته یادگیری دانش آموزان،مورد ارزیابی قرار گرفت. برطبق نتایج حاصل از آزمون T-TEST مستقل، P>0.05 نشان داده شدکه روش تدریس شهودی مبتنی بر نرم افزار(جئوجبرا) در افزایش توانایی دانش آموزان بسیار موثر واقع شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش پردازش داده های دانش آموزان جهت پیش بینی موفقیت در درس هندسه با استفاده از هوش مصنوعی
مونس باقری
وابستگی به شبکه های اجتماعی مجازی؛ عاملی بر رفتار پرخاشگرانه در بین نوجوانان
فاطمه ذبیحی حاجیکلائی
بررسی تاثیر آموزش های مجازی بر سواد آموزان(مطالعه موردی مردان و زنان سواد آموز آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان)
اسماعیل جمالزهی
تبیین ارتباط فناوری اطلاعات و بهرهوری سازمانی با نقش واسطه ای یادگیری سازمانی در دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
نرگس فروتن - مریم صحرانورد - صفورا کدخدازاده
راهکارهای تدریس در کلاس های چندپایه
حمید ناصری پلنگرد
اهمیت آموزش ویادگیری اکتشافی در آموزش وپرورش
مرتضی نظمی - مینا سلیمان زاده - مصطفی فدایی - سیده مرضیه میری کانی
بررسی میزان نقش فناوری های نوین در ابعاد تربیتی – اجتماعی
سوری احمدی خطیر - فاطمه میهن دوست
اثر بخشی درمان شناختی رفتاری بر کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای
نساء گلپایگانی
آینده یادگیری: چگونه فناوری آینده آموزش را شکل می دهد؟
علیرضا سلطانی نظیر - کلثوم اصفهانی - ناصر سام دلیری
تحلیل اصول اخلاقی و مسئولیت اجتماعی مدیریت در سازمان های آموزشی
مهدی عالیشاه - الهام صفاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0