0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با استفاده از راهبردهای تلفیقی، مشکل ترس از درس املا دانشآموز پایه دوم کلاسم را بهبود بخشم؟
نویسندگان :
اکرم دماوندی
1
1- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
استرس،مشکل نوشتن،دانش آموز،درمان
چکیده :
کودکان و نوجوانان بسیاری از مشکلات نادرست نویسی رنج می برند که تکرار نوشتاری لغات غلط نوشته شده تنها راه حل نیست. بلکه می توان رفتارهای ورودی دانش آموزان را برای نوشتن تقویت نمود از جمله: تقویت ادراک شنیداری و حافظه اصوات، تقویت ادراک بصری و حافظه حروف تقویت مهارتهای حرکتی و یا تقویت مسیرهای حسی، بینایی، شنوایی، حرکتی و لامسه. در این پژوهش به ارائه راهکارهایی برای غلبه بر ترس و گریه دانش آموز پایه دوم در حین نوشتن املا، پرداخته شده است. هدف از این پژوهش، کاهش استرس دانش آموز در حین نوشتن املا وغلبه بر ترس او بود. او دانش آموزی بود که به هنگام نوشتن املا شروع به گریه کردن می کرد و تا مطمئن نمیشد که کلمه ای که نوشته صحیح هست یاخیر به نوشتن ادامه نمی داد بنابراین سعی شده است با نزدیک شدن به او ، تکرار و تمرین بیشتر، دادن مسئولیت به او و کاهش استرس، ترس نوشتن املا را در او بهبود بخشم . نتایح نشان داد که با اجرای راهکارهای فوق، تا حد زیادی اعتماد به نفس دانش آموز افزایش و ترس از نوشتن املا در او کاهش یافت به طوریکه او نوشته هایش را درست مینوشت و با دوستانش نیز رابطه صمیمانه تری برقرار کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر شایستگی های عاطفی-اجتماعی بر رفتار شهروندی با نقش تعدیل گر کیفیت زندگی (مورد مطالعه مدرسان موسسات قرآنی شهرستان آمل ، محمود آباد، بابل)
ربابه کوثری - علیرضا بناگر
روایتی از بهبود درک دستگاه گردش خون دانش آموزان پایهی چهارم ابتدایی با استفاده از روش تلفیقی
آرش ابراهیمزاده
بررسی رابطه هوش هیجانی با خلاقیت و عزت نفس دانشجویان
ندا ظهیری خواه - محمد کرد - زینب فرحانی
اثربخشی بازی درمانی بر فزون کنشی- نقص توجه و علایم اضطراب کودکان دارای اختلال ADHD
زهرا رضایی منفرد - امید توکلی - علیرضا کارگزار
ایجاد علاقه مندی به درس تربیت بدنی در دانش آموزان پس از کرونا (مطالعه موردی: مقطع متوسطه شهرستان رودبار)
فریبرز درویشی هرزویلی - مونا قلی پور
لزوم آموزش نقاشی به کودکان در دوره ابتدایی جهت بروز خلاقیت در آن ها
رضا خیری
اهمیت کاربرد آموزش رسانه ای در تدریس معلمان
مهناز خنیفر - لیلا دامن افشان
بررسی اثر ضد میکروبی عصاره ریشه گیاه دارویی قاصدک Taraxacum officinalis بر برخی از باکتری های عامل فساد در موادغذایی
سید اشکان نورانی - کمال قربانی
چگونه توانستم با روشهای نوین تدریس ،یادگیری ریاضی دانش آموزان را ارتقا ء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
ارتباط خودکارآمدی با تنش شغلی کارکنان رادیولوژی بیمارستانهای آمل
فاطمه آقالری فرمی - حسین نازکتبار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0