0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کاربرد چندرسانه ای های آموزشیِ در فرایند یاددهی- یادگیری ریاضی
نویسندگان :
مینا خانپور درکا
1
فریده فراحی
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 ساری
کلمات کلیدی :
چند رسانی ای آموزشی
چکیده :
این پژوهش با هدف ارایه راهکارهایی برای ترویج فرهنگ استفاده از چندرسانه ای های آموزشیِ مبتنی بر فاوا در فرایندهای یاددهی- یادگیری ریاضی در مدارس ابتدایی انجام شده است. اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانه ای و بررسی ادبیات و مبانی نظری پیرامون موضوع تحقیق گردآوری شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و به طور کلی چندرسانه ای های آموزشی موجب تغییر نگرش، تقویت حافظه، پایداری یادگیری مطالب درسی، افزایش خلاقیت، تفکر انتقادی و مهارت حل مسأله و در نهایت یادگیری فعال درس ریاضی در دانش آموزان می شود. از آن جایی که یادگیری های دوران کودکی به ویژه دوره ابتدایی در دانش آموزان تثبیت می شوند، لذا توسعه فرهنگ استفاده از چندرسانه ای ها و فناوری های آموزشی در آموزش ریاضی از دوره ابتدایی می تواند به علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضی کمک نماید و موجب پیشرفت تحصیلی آنها در این درس گردد. با این وجود، ترویج فرهنگ استفاده از فناوری های آموزشی در ریاضی کار آسانی نیست و نیازمند تلاش برنامه ریزان درسی در زمینه ایجاد نگرش مثبت نسبت به طراحی و کاربرد این فناوری ها در آموزش ریاضی است. لذا حمایت ها و تشویق های مادی و معنوی از طراحان نرم افزارهای آموزش ریاضی و معلمانی که از این فناوری ها در جهت تسهیل یادگیری ریاضی دانش آموزان استفاده می کنند و تقویت زیرساخت های مورد نیاز از قبیل تجهیز کلاس های درس ریاضی به چندرسانه ای ها و اینترنت می تواند در ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از فناوری های آموزشی در کلاس ریاضی مؤثر واقع شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری با عزتنفس و دلبستگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر زنجان
طاهره انبارلو
طراحی و توسعه دستگاه جلوگیری از برخورد خودرو با موانع
حنانه شهبازی
بررسی عوامل انگیزاننده حمایت ورزشی (اسپانسری) در استان مازندان
سیدحسین علوی - فرشاد امامی - علیرضا کثیری
بررسی میزان آگاهی معلمان مقطع متوسطه از نظریه شناخت گرا و به کارگیری آن در فرآیند تدریس درس زبان خارجه ( مطالعه موردی: شهرستان های چابهار و دشتیاری)
رضامحمد بالال - تیمور خدیر
بررسی عملکرد و شبیه سازی مبدل افزاینده DC- DC BOOST
عبدالله احمدی - حسین سعیدی
اثربخشی بازیهای آموزشی بر بهبود خلاقیت دانشآموزان کلاس اول در درس فارسی
زینب السادات دهقانی سانیج - محمدحسن گرامی
بررسی تاثیر مصرف صبحانه بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان ابتدایی شهرستان خرم آباد در سال تحصیلی 98-97
نگار سیاه پوش - زهرا سیاه پوش
بررسی تأثیر آموزش با رویکرد گیمیفیکیشن بر دانشآموزان
پریا میردارمکاری - فاطمه مسلمی
بررسی رابطه ی اعتیاد به اینترنت با تنظیم شناختی هیجان
اصغر نعمتی
بررسی تأثیر روشهای مختلف تدریس بر درک ریاضی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی دبستان یحیی ملا در سال 1403
مهدی احمد کیا دلیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0