0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی عوامل موثر بر رشد کیفیت آموزشی مدارس با محوریت مدارس ابتدایی اداره ی آموزش و پرورش نصرت آباد
نویسندگان :
محمود صیادی
1
عبدالمجید سالارزهی
2
1- آموزگار اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی نصرت آباد
2- کارشناس آموزش ابتدایی، اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی نصرت آباد
کلمات کلیدی :
رشد کیفیت آموزشی مدارس، محوریت مدارس ابتدایی،اداره ی آموزش و پرورش نصرت آباد
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر رشد کیفیت مدارس بامحوریت مدارس ابتدایی آموزش و پرورش نصرت آباد است که به شیوه ی تجربی- همبستگی در مهر ماه ۱۳۹۷ به این شکل که پرسشنامه های طراحی شده در میان نمونه ی آماری توزیع گردید تا با پاسخ آن ها موثرترین عوامل بر رشد کیفیت مدارس مشخص شوند،جامعه ی آماری ما در پژوهش حاضر عبارت است از کل مدیران مدارس ابتدایی آموزش و پرورش نصرت آباد که تعداد 120 نفر به شیوه ی تصادفی طبقه بندی شده به عنوان نمونه ی آماری پژوهش انتخاب گردیدند؛در پژوهش حاضر از پرسشنامه ی محقق ساخته ی عوامل موثر بر رشد کیفیت آموزشی مدارس که دارای ۴ سوال ۴ گزینه ای و ضریب آلفای کرونباخ 0.345 استفاده شده است، با تجزیه وتحلیل اطلاعات به دست آمده می توان نتیجه گرفت که ویژگی های شخصیتی معلمان و کارکنان مدارس ابتدایی نصرت آباد بر رشد کیفیت آموزشی مدارس ابتدایی نصرت آبادموثر هستند؛ آگاهی از مسائل ومشکلات دانش آموزان و تلاش برای حل آنان بر رشد کیفیت آموزشی مدارس ابتدایی نصرت آبادموثر هستند؛ویژگی های محیطی مدارس ( تجهیزات و فضای فیزیکی و..) بر رشد کیفیت آموزشی مدارس ابتدایی نصرت آبادموثر هستند، توانایی و تخصص مدیر در امر سازمان دهی و هدایت نیروی انسانی ونظارت بر امور مدرسه بر رشد کیفیت آموزشی مدارس ابتدایی نصرت آبادموثر هستند تایید می شود؛پیشنهاد می شود در پژوهش بعد تاثیر الگوهای پژوهشی بر رشد کیفیت آموزشی مدارس ابتدایی بررسی شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر عملکرد نوآورانه ی سازمانها
الهام خسروی پور
بررسی خودکفایی و خوداتکایی در مسائل مالی مدارس با بررسی موردی مدل هنرستانی مدلی برای عامل خودکفایی و استقلال مالی مدارس
جلیل سالک ذوقی
بررسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی کیفی – توصیفی و مزایا و معایب آن
شهین زارع
عملکرد معلم در کلاس درس دانش آموزان
فریبا محمدی - نرگس تباح فر - معصومه طافی
The Interactive Relationship Between Learning Style, Depth and Breadth of Vocabulary Knowledge
Behzad Hayatbakhsh Abbasi - Mehry Haddad Narafshan - Peyman Seifadini
مقایسه، یادگیری ریاضیات دانش آموزان متوسطه اول از طریق مجازی، با حضور در کلاس
آسیه رضاییان - علی شعبانی
عشق از نگاه مولانا
سیده هما قایم مقامی
آسیب های فضای مجازی و بررسی نقش آموزش و پرورش در مقابله با آنها
فرج فتاحی - سیده فاطمه موسوی
واکاوی نقش اصلاح الگوی مصرف
علی زکوی - حمید حسین زاده - محمدرضا زکوی
تاثیر هوش هیجانی بر یادگیری الکترونیکی
حسین پیراهش - معصومه بناساز
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0