0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی خودارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی
نویسندگان :
اعظم زارع
1
1- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
خودارزشیابی، ریاضی، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان
چکیده :
این مقاله با هدف بررسی اثربخشی خودارزشیابی بر پیشرفت درس ریاضی دانش آموزان پایه پنجم انجام شده است. این پژوهش از نوع شبه آزمایشی و جامعه ی آماری آن دانش آموزان پایه پنجم در سال تحصیلی 98-97 ناحیه 2 شهر قم بوده است. نمونه ی پژوهش 58 دانش آموز دختر(29 نفر گروه آزمایش و 29 نفر گروه کنترل) بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از مقیاس خودارزشیابی جاج و همکاران (2003) و به منظور سنجش میزان پیشرفت تحصیلی درس ریاضی از نمره های ترم اول و میان ترم دوم استفاده شد. آموزش خودارزشیابی برای گروه آزمایش به مدت 10 جلسه ارائه گردید. در مقیاس درجه بندی میان ترم اول دو گروه در پیش آزمون تفاوت چندانی مشاهده نشد؛ در حالی که در پس آزمون بین مقیاس درجه بندی گروه آزمایش و گروه گواه تفاوت چشمگیری مشاهده شد. نتایج حاکی از آن است که آموزش خودارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی و عملکرد درس ریاضی دانش آموزان تاثیر مثبتی دارد. هم چنین یادگیری خودارزشیابی روش موثری برای ارتقای کیفیت زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم اضطراب یکی از دانش آموزان کلاسم را درپایه دوم ابتدایی، با روشهای تلفیقی کاهش و آن را بهبود بخشم؟
سمانه رحیم نژاد
تدریس ریاضی و علوم تجربی مقطع ابتدایی به کمک نرمافزار آموزشی و آزمایشگاه مجازی
مهسا رضایی
نقش خلاقیت نوآوری و کارآفرینی در کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی
هما عالیشاه
بررسی رابطه سبک زندگی خانوادگی و قانون گرایی
مریم خاکپور - ناهید رضایی
مروری بر تحقیق کیفی روش گراندد تئوری
سیده بتول حسینی
عوامل موثر در تقویت آموزش املا نویسی دانش آموزان با الگوی تدریس فراشناختی
ملیحه السادات کاشی زاده - مهدی سلیمانپور
بررسی و ارزیابی تاثیر رایانه جهت یادگیری در آموزش و پژوهش
زینب منتظری - رسول کتابی - پژمان کرجی بانی
چگونه توانستیم با شیوههای نوین تدریس، ساعت درس علوم تجربی را برای خودمان و دانشآموزانم در مدرسه استاد مطهری آموزش وپرورش شهرستان زهک جذابتر کنیم؟
سروش کرد - شقایق اویسی
رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و خود تنظیمی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان سمنان
مهرنوش آریایی
بررسی تاثیر شیوه نوین تدریس در آموزش مجازی
فاطمه مرادی وهرانی - سعیده بنیاد - زینب مرادلو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0