0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
واکاوی رعایت عناصر مدل رفتار اطلاعیابی ویلسون در کتابخانه های دیجیتال دانشگاه های علوم پزشکی ایران
نویسندگان :
صفیه طهماسبی لیمونی
1
فاطمه ولی پناه فیروزجائی
2
ابراهیم علیجانزاده سرستی
3
هوشنگ علی اصغری جلودار
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی بابل
2- دانشگاه آزاد اسلامی بابل
3- دانشگاه آزاد اسلامی بابل
4- دانشگاه آزاد اسلامی بابل
کلمات کلیدی :
رفتار اطلاع یابی، مدل ویلسون، کتابخانه دیجیتال، دانشگاه علوم پزشکی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی رعایت عناصر مدل رفتار اطلاع یابی ویلسون در کتابخانه های دیجیتال دانشگاه های علوم پزشکی ایران صورت گرفت. جامعه آماری شامل 34 وبسایت کتابخانه دیجیتالی دانشگاههای علوم پزشکی ایران بودند. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی از نوع مقایسهای بوده و داده های آن از طریق پرسشنامه رفتار اطلاع یابی ویلسون (2000) جمع آوری شد. در تجزيه و تحليل دادهها، روشهاي آمار توصيفي مورد بهرهبرداري قرار گرفت. یافته های نشان داد که در معیار سودمندی، کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی، علوم بهزیستی و توانبخشی، امتیاز بسیار مطلوب؛ در معیار جریان تجربه، کتابخانه دانشگاه تهران، شهید بهشتی، اصفهان، مشهد، همدان، علوم بهزیستی گناباد، بیرجند، زاهدان، در وضعیت بسیار مطلوب؛ در مولفۀ خودکارآمدی کتابخانه های دیجیتال علوم بهزیستی، مشهد، تهران، شهید بهشتی، اصفهان، ایران، بقیه الله و اهواز در وضعیت بسیار مطلوب؛ در مولفه اطلاع جویی، کتابخانه های دیجیتال علوم بهزیستی، مشهد، تهران، شهید بهشتی، اصفهان، ایران، بقیه الله، اهواز، کردستان، همدان، زاهدان، گناباد، بیرجند، ایلام، بوشهر، تربت حیدریه، زابل، شاهرود، شاهد و بم در وضعیت بسیار مطلوب و در دو مولفه عملکرد فردی و استفاده آسان، همه کتابخانه های مورد بررسی، در وضعیت مطلوب قرار داشتند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم باتقویت اعتماد به نفس و تکرار و تمرین، توانایی دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی را درانجام کارهای روزانهی کلاسی تقویت نمایم؟
فاطمه زاهدی امرئی
بررسی عوامل مؤثر بر رشد کیفیت تجارب یادگیری دانش آموزان ابتدایی اداره آموزش و پرورش عشایر خوزستان
احمد کریمی
مروری بر پیشایندهای تنظیم هیجانات در دانش آموزان مدارس ابتدایی
شهلا کشاورز - مونا سام دلیری
بررسی رابطه بین توسعه فردی با کامیابی و تعلقخاطر کاری در بین دبیران تربیتبدنی شهر بیرجند
اکرم بیجاری - احمد احمدی - داود مودی - محمدرضا سمعیان
پژوهشی در آموزش و پرورش و راهکارهای کاهش پرخاشگری دانشآموزان
صدیقه کیهانی
چگونه توانستم علاقه دانش آموزان بی انگیزه مدرسه بعثت رانسبت به درس تربیت بدنی با استفاده از مشارکت مدیر مدرسه و والدین در دوران آموزش مجازی افزایش دهم؟
ملیحه فاضل
بررسی اثربخشی کلاس معکوس بر یادگیری مفاهیم شیمی در دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
بررسی تاثیرگذاری سواد اطلاعاتی معلمان بر رشد شخصیت و توانمند سازی دانش آموزان دبستان آموزش و پرورش ناحیه ی 1 زاهدان
زهرا ابراهیمی شاهرودی - زهرا پودینه بحری - ام البنین پودینه - فرشته رمضانی خیبری
چگونه توانستم یادگیری دانش آموزان دهم رشته ریاضی فیزیک را در مبحث دایره مثلثاتی بهبود ببخشم؟
نگین صادقی - علی توسلی
اثربخشی آموزش های روانی- تربیتی با رویکرد معنوی بر اخلاق تحصیلی و ارتقاء رفتار خلاقانه دانش آموزان دختر پایه هفتم شهرستان گلوگاه
مائده موجرلو - ملیحه زارعی کیاپی - رقیه حیدرنیا - سید اکرم حبیب زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0