0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
لزوم ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس جهت بهبود نگارش دانش آموزان
نویسندگان :
سید رضا ابراهیم پور
1
فرسا اصغرپور علمداری
2
معصومه حسن زاده آهنگر
3
زهرا حبیبی نژاد امیری
4
1- آموزش و پرورش شهرستان بابل
2- آموزش و پرورش شهرستان بابل
3- آموزش و پرورش شهرستان بابل
4- آموزش و پرورش شهرستان بابل
کلمات کلیدی :
ارتباط دانشگاه و صنعت ، توسعه یافتگی ، تغییر سرفصل دروس
چکیده :
فرهنگ پایه و اساس توسعه جوامع امروزی محسوب شده و از همین رو نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، یکی از راهکارهای اصلی و مهم در رفع فقر فرهنگی و سایر آسیبهای اجتماعی موجود در جامعه است . سه امر گوش دادن , صحبت کردن و خواندن برای نگارش مقدمه و زمینه ساز هستند ، اما این سوال مطرح میشود که چگونه و از چه طریقی می توان سطح نگارش دانش آموزان را بهبود بخشید. یکی از روشهای بهبود نگارش دانش آموزان ایجاد زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب به شکلی همه گیر در جامعه می باشد.. بررسیها نشان میدهد مطالعه و کتاب خوانی وضعیت مطلوبی در ایران ندارد و عمدتا مردم ایران از خرید و یا مطالعه کتاب گریزانند و اقدامات لازم و جدی جهت ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه صورت نگرفته است.بررسی این پژوهش نشان می دهد که برای رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم جهت ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، نهادهای مختلف در پنج بخش، شامل خانواده ، مدارس و نظام آموزشی، کتابداران و کتابخانهها، دولت و رسانههای گروهی و ناشران و کتاب فروشیها، باید با رفع مشکلات موجود، هم سو و هم هدف، به سمت مشخصی حرکت کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی علل شکست قرارداد در پروژه های ساخت و ساز با رویکرد مدیریت ریسک های مالی
سجاد صالحی
ارزیابی کیفیت آموزشی در آموزش عالی
بهمن خسروی پور - زهره جابری
تکنیک های انگیزشی درآموزش
سیده سمیه مهدیزاده
بررسی مزایا و معایب اینترنت اشیاء
حسین سعیدی - حسن سعیدی - فاطمه شکری
چگونه توانستم حس مسئولیت پذیری نسبت به امکانات مدارس را در دانش آموزان نهادینه سازی کنم؟
حمیدرضا فریدی - ملیحه دولتی - فرهاد رجب زاده - ملک سیما عزیزی
حقوق فضای مجازی
محمدمهدی شعبانی
مروری بر منطق فازی
مژگان اسلامی نسب - راضیه باب الحوائجی
بررسی شایستگی و صلاحیت حرفه ای معلمان مدارس استثنایی دماوند
زهره عبداله اشرفی - مهدی حسین زاده
آشنایی با ابزارهای یادگیریالکترونیکی؛ ضرورتیانکارناپذیردرفرآیند یاددهی-یادگیری
زهره یوسفی نژاد لنگرودی - پروین احمدی
فرایند اجرای درس پژوهی درمدارس ابتدایی
هدایت حسین پور - مهناز بابادی - سجاد حسین پور - فرزانه بابادی - ژیلا احمدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0