0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه هوش فرهنگی و سواد کامپیوتری معلمان با سبک مدیریت کلاسی آنان در استان مازندران
نویسندگان :
پارمیس نوائی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
کلمات کلیدی :
هوش فرهنگی، سواد کامپیوتری، سبک مدیریت کلاسی مداخله ای( معلم محوری) ، مدیریت کلاسی غیر مداخله ای ( دانش آموز محوری)
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی ارتباط هوش فرهنگی و سواد کامپیوتری معلمان استان مازندران با سبک مدیریت کلاسی آنان در سال تحصیلی 96-1395 انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش 40000 نفر معلم که در سال مذکور در حال اشتغال بوده به روش نمونه گیری تصادفی ساده ، متناسب با جدول کرجسی و مورگان برابر با 380 نفر، انتخاب شدند . برای گرد آوری داده ها از سه پرسش نامه هوش فرهنگی، سبک های مدیریت کلاسی و سنجش سواد کامپیوتری استفاده شده است . پایایی پرسش نامه ها به ترتیب 97% ، 92% ، 98% به دست آمده است. روش های آماری مورد استفاده ، شامل آمار توصیفی و آمار استنباطی بوده است. یافته های این پژوهش نشان داد که : بین فراشناخت و رفتار فرهنگی معلمان با سبک مدیریت کلاسی مداخله ای ( معلم محوری) آنها ارتباط معکوس و معنا دار وجود دارد . بین سواد کامپیوتری و سبک مدیریت کلاسی غیر مداخله ای ( دانش آموز محوری) معلمان ارتباط مثبت ومعنا دار وجود دارد . فراشناخت فرهنگی و سواد کامپیوتری پیش بینی کننده سبک مدیریت کلاسی تعاملی معلمان می باشد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آشنایی دانش آموزان با تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی و راهکارهای استفاده بهینه از آن
فاطمه جلالی کندلوسی
تجزیه و تحلیل تصادفات عابرین پیاده و دانش آموزان در محورهای اصلی بین شهری شهرهای ساحلی استان مازندران
حمیدرضا یوسفی - غلام علی بهزادی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی
محبوبه روح افزا
آموزش ارزش ها؛عنصر مغفول در پزشکی
امیر نهاوندی تکاب
بررسی رابطه مخازن سازمانی با مدیریت دانش
مجید شیرزاد - راضیه بلباسی - ایرج شیرزاد - مریم مهدوی
رویکردهای نوین در طراحی الگوریتم های رمزنگاری پساکوانتومی
رحیم اصغری - محمد الهیاری
بررسی اثربخشی آموزش رسم آرایش الکترونی بور بر محتوای کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
بررسی میزان اثرگذاری سواد اطلاعاتی معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود روش های تدریس درس شیمی (با محوریت معلمان شیمی آموزش و پرورش مهرستان)
هدی منصوری
آیا بین هویت دانش آموزان شهرستان خواف و شادکامی آنها رابطه وجود دارد؟
مصیب زنگنه - جواد پاسبان - محمد رضا زنگنه اسد ابادی
تحلیل محتوای کتاب درسی جغرافیای متوسطه دوم بر مبنای تفکر انتقادی لیپمن
جواد حسینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0