0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسي نقش معلم ونظام آموزشی در پرورش ويژگي هاي شخصيتي كارآفريني فراگيران
نویسندگان :
فاطمه حسن پور
1
1- آموزش وپرورش
کلمات کلیدی :
مفهوم كارآفريني ، آموزش كارآفريني ، نقش معلم در پرورش ويژگي هاي كارآفريني
چکیده :
چکيده معلمان مهره هاي اصلي توسعه و ترويج كارآفريني محسوب مي شوند؛ به گونه اي كه توسعه كارآفريني در يك كشور مستلزم آموزش و تربيت معلمان و استادان مجرب كارآفريني است. اهميت معلم در اجراي برنامه درسي بسيار زياد است، اگر برنامه درسي نتواندمعلمان را تغيير دهد و آنها را به حركت در آورد، قهراً هيچ گونه تأثيري بر كساني كه كه توسط آنها تعليم داده مي شوند، نخواهدداشتو بنابراين توجه و پژوهش درباره نقش معلم ونظام آموزشی درزمينه كارآفريني، آموزش، رشدو پرورش ويژگيهاي كارآفريني فراگيران ازاهميت خاصي برخوردار است. نتایج تحقیقات مختلف بیانگر آن است که نظامهای آموزشی ، با برنامه ها، اهداف، محتوا و سایر عوامل آموزشی خود، نقش موثری در توسعه کارآفرینی افراد دارند. بازنگری در برنامه های درسی و آموزشی و اصلاح آن برای کمک به توسعه آموزش کارآفرینی، محور توجه اغلب نظام های آموزشی کشورهای مختلف است. در این میان توجه و پژوهش درباره عوامل موثر بر آموزش کارآفرینی (نقش نظام آموزشی، معلم و روش تدریس کارآفرینانه ) از اهمیت خاصی برخوردار است.هدف اين مقاله بررسي نقش معلم ونظام آموزشی در زمينه پرورش ويژگي هاي كارآفرينانه در فراگيران است و اين كه معلمان براي نيل به اين هدف چه فعاليتها و روشهاي آموزشي را بايستي به كار گيرند؟ اين مقاله، به روش تحليلي – سندي و از نوع كتابخانه اي است كه نتايج آن نشان مي دهد، معلمان براي پرورش ويژگي هاي كارآفريني فراگيران، بايد از رويكرد هاي شاگرد مدار وروش هاي خلاق تدريس استفاده نمايند. همچنين همسان ساختن انگيزه، درك و عمل توسط معلمان، بازخورد او در كلاس درس،نوع كيفيت سؤالات وي، تسلط بر موضوعات درسي و دادن انگيزة لازم به فراگيران، اهميت به ايده هاي فراگيران، ويژگي هاي كارآفريني در شخصيت معلم و استفاده از سؤالات واگرا و ... از جمله راهكارهاي رشد و پرورش ويژگي هاي كارآفريني در فراگيران مي باشد. با آموزش بيشتر معلمان براي افزايش قدرت انتقال مفهوم و بالا بردن تفكرات ذهني آنان در اين زمينه و اصلاحات بيشتر دربرنامة آموزشي، مي توان با امكان بيشتري اين گونه آموزشها را در جهت پرورش ويژگي هاي كارآفريني فراگيران، تحقق بخشيد. واژه هاي كليدي: مفهوم كارآفريني ، آموزش كارآفريني ، نقش معلم در پرورش ويژگي هاي كارآفريني
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نگاهی گذرا بر سیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان های آموزشی
شایسته محجرخیری - سیده کلثوم سیدی منش
تاثیر قصه گویی تعاملی بر سواد خواندن دانش آموزان پایه ی سوم مدرسه ی پسرانه ی شاهد در شهرستان ساری
وحیده برزه - سیده نیره هاشمیان
هوش مصنوعی، کاربردها و چالشهادر مسیر آموزش
خدایار دژکامه - خورشید کرمیان
کیفیت بخشی به آموزش و یادگیری ریاضی
نادره حمیدی - مرضیه سادات حسن پور اطاقسرا - زهرا صالحی - سمانه شریعتی بین کلایی
بهکارگیری فناوری اطلاعات (IT) و هوش مصنوعی (AI) در حوزه آموزش
فاطمه اصغری - هاجر دانشور - مرضیه دانشور - مریم برزگر
تاثیر استانداردهای عملکرد بر میزان اثربخشی کلاس درس معلمان دوره ابتدایی غرب استان مازندران
فریبا دانشور
دود دست سوم قلیان(THS): چیست و برای پیشگیری از عوارض آن چه باید کرد؟
فاطمه زکاله - الناز خلیلی
آموزش و پرورش در ایران
سیده مهدیه وهابی - خورشید گل محمدی - فاطمه یوسفی وناشی
چگونه توانستم مشکل اختلال در نوشتن دانش آموز کلاسم در پایه اول ابتدایی را به کمک روش های اصلاحی بهبود ببخشم؟
مریم رحیم نژاد
تاثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری درس فارسی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی
مهدی کهنسال کل کناری - عارف بابایی - عاطفه مجدی کفشگری - فاطمه پور عباس قاجاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0