0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری درس فارسی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی
نویسندگان :
مهدی کهنسال کل کناری
1
عارف بابایی
2
عاطفه مجدی کفشگری
3
فاطمه پور عباس قاجاری
4
1- دانشگاه خوارزمی
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش بابل
4- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
نرم افزار آموزشی ، یادگیری ، درس فارسی .
چکیده :
پژوهش حاضر با عنوان «تاثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری درس فارسی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی » انجام شد. که ماهیت آن کاربردی و از نوع شبه آزمایشی است . جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه سوم مدارس ابتدایی ناحیه 2 شهرستان ساری در سال تحصیلی 97-96 به تعداد 1278 نفر بود. حجم نمونه به تعداد 50 نفر (دو گروه 25 نفری) با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شد. روش گردآوری داده ها به صورت کتابخانه ای و میدانی و ابزار اندازه گیری داده ها شامل پرسشنامه های نرم افزار آموزشی محقق ساخته و سبک های یادگیری کلب (1985)، بود. روايي پرسشنامه ها توسط متخصصان از جمله استاد راهنما تایید و با محاسبه آلفای کرونباخ ، پایایی پرسشنامه نرم افزار آموزشی برابر 87/0 و سبک های یادگیری کلب برابر 88/0 تعیین شد . برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون کولموگروف اسمیرنوف و آزمون t) از طریق برنامه نرم افزاری SPSS 22 استفاده شد. یافته ها نشان داد که رابطه خطی معناداری بین استفاده از نرم افزار آموزشی بر یادگیری درس فارسی دانش آموزان پایه سوم در گروه شاهد وجود ندارد . اما برای گروه آزمایش ، رابطه خطی معنادار وجود دارد و نرم افزار آموزشی بر یادگیری فعالانه، خلاقانه، اجتماعی، زایشی و یادگیری عملی تاثیر دارد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
معرفی چند ابزار دست ورزی محقق ساخته برای معلمان در تدریس مباحث ریاضی سوم ابتدایی
مهسا رضائی
پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر اساس تاب آوری ادراک شده و سبک زندگی دانش آموزان
مهدی عالیشاه - زهرا زمانی
بررسی کارآفرینی و نقش مدیریت در کارآفرینی
جعفر عسگری - مصطفی شیبانی
بررسی آرمان گرایی در اشعار مهدی اخوان ثالث در حیطه ی اجتماعی
عادله قادی
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی ـ یادگیری علوم تجربی
سید هادی رضایی نیکو
بررسی اثر هوش مصنوعی بر توانمندسازی معلمان در شناسایی و تقویت تواناییهای دانشآموزان
آذین جعفرزاده قهی - منیژه وثوقی - سمیه میرزاد
سنجش میزان یادگیری مشارکتی دانش آموزان دبیرستانی در درس ریاضی
مهناز خنیفر
چگونه توانستم ضعف دانشآموز «محمدپارسا ایمانی کارنامی» در پایهی پنجم دبستان شهید احتشامی را در درس املا بهبود ببخشم؟
آرش ابراهیمزاده
آموزش مجازی در مدارس(تکنیک،مزایا، معایب)
محمد هادیان - مرتضی خیر آبادی - سید علی اصغر پرستاران - معین رضایی - اسماعیل هادیان
شبکه های عصبی کوانتومی: گامی به سوی هوش مصنوعی نسل بعد
علی قدیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0