0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی و تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی از منظر مهارت های کاوشگری و توجه فعال
نویسندگان :
احسان عمویی اسرمی
1
میلاد عرب
2
کبری توکلی
3
1- دبستان شهید فکوری ساری ناحیه ۱
2- دبستان شهید فکوری ساری ناحیه ۱
3- دبستان محدثه ساری ناحیه ۱
کلمات کلیدی :
ٰمهارت کاوشگری،مهارت های توجه فعال،تحلیل محتوای کتاب درسی،علوم تجربی
چکیده :
کتاب درسی یکی از مهمترین ابزار یادگیری دانش اموزان می باشدو تحلیل محتوا یکی از راه های شناخت نقاط قوت و ضعف کتاب درسی میباشد لذا هدف پژوهش حاضر بررسی مهارت های توجه فعال وکاوشگری در کتاب علوم تجربی سال چهارم ابتدایی در سال تحصیلی 404-403می باشد و در این راستا از چک لیست جهت مشخص نمودن مولفه های کاوشگری و مهارت های توجه فعال و از تحلیل محتوا جهت بررسی کتاب درسی علوم تجربی استفاده شده است جامعه آماری ما کل کتاب های علوم تجربی دوره ابتدایی و نمونه آماری کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی می باشد که به صورت هدفمند مورد بررسی قرار گرفته است نتیجه بدست آمده از این مقاله بیانگر این بوده است که کتاب مورد نظر 79 امتیاز از 100 امتیاز موجود را کسب کرده است و این نشان از رضایت تحلیل گران این مقاله از کتاب موجود بوده است و برای هر چه بهتر شدن کتاب پیشنهاداتی را هم ارائه نموده ایم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی وشناسایی آسیب شناسی اعتیاددردوران نوجوانی وجوانی
حوری باباجانی ولوکلا
بررسی دیدگاههای انتقادی در بحث روش تدریس
سمانه شاه حسینی
ارزیابی عوامل موثر بر موفقیت سایتهای فروش اینترنتی با رویکرد تصمیمگیری چندمعیاره
سیده لیلا ساداتیان شرفدارکلایی - بردیا بهنیا - داود درویشی سلوکلایی
تقویت مهارت های زبانی دانش آموزان با استفاده از بسته های زبان آموزی و بازی: اقدام پژوهی
فاطمه عبدالهی نیا
سوخت و ساز و مصرف مواد مغذی در نوجوانان و جوانان در ورزش: کربوهیدراتها
دانیال تارمست
بررسی مزایا و معایب استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر آموزش دانشآموزان
شبنم مختاری - شیما مختاری
بررسی نسبت طلایی واعدادفیبوتاچی
عفت شیخی - معصومه کدخدایی
تأثیر یک دوره فعالیت بدنی بر افسردگی در دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به پُرخوری عصبی
ساجده فدائی ریحان آبادی - حسن عموزاد مهدیرجی - مرتضی پریچهره
نقش مؤثر قدرت معلمان در اداره کلاس و تدریس در فضای مجازی در زیست بوم جدید
باقر تسلیمی ماچکه پشتی - زینب نبی زاده - احمد قاسمی - سکینه میرزایی
بررسی رابطه هوش هیجانی با فراشناخت معلمان تربت بدنی استان خوزستان
شهین باقری - رستم کریمی ورناصری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0