0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر رویکرد سنجش برای یادگیری در روش ساخت گرایی بر پیشرفت دانش آموزان در ریاضیات
نویسندگان :
فاطمه یوسف زاده درزی
1
1- آموزش و پرورش شهرستان سیمرغ
کلمات کلیدی :
سنجش،سنجش برای یادگیری، ساخت گرایی
چکیده :
هدف از این مطالعه بررسی تاثیر رویکرد سنجش برای یادگیری در روش ساخت گرایی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد.جامعه آمای مورد این پژوهش را دانش آموزان متوسطه اول(پایه نهم)شهرستان سیمرغ ۲۱۶ نفر تشکیل می دهد. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس ، تعداد نمونه ۱۱۰نفر بودند که 55 نفر در گروه آزمایش و 55 نفر در گروه کنترل قرار داشتند. سپس برای گروه آزمایش برنامه آموزش به روش ساخت گرایی با رویکرد سنجش برای یادگیری اجرا گردید و گروه کنترل به همان روش قبلی آموزش دیدند. در این پژوهش ، برای جمع آوری داده ها از آزمون معلم ساخته استفاده شد.روایی و پایایی ابزار توسط معلمان ریاضی و سرگروه آموزشی به تائید رسیده است جهت تجزیه و تحلیل دا ده های به دست آمده از آزمون تی مستقل استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که پیشرفت تحصیلی و نمره ریاضی گروهی که در برنامه آموزش راهبرد های ساخت گرایی با رویکرد سنجش برای یادگیری شرکت می کنند به طور معنا داری بیشتر از گروه کنترل می باشد. همچنین دانش آ موزانی که در درس ریاضی ضعیف بودند بیش از دانش آموزان قوی از برنامه راهبردی ساخت گرایی سود بردند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم مشکلات املای پارسا دانش آموز پایه دوم در مدرسه ی شاهد اکبرپور را بهبود ببخشم.
مهران ترابی رستمی - محمد ندیم - مهدی دهقان طزره
بررسی استفاده از فن آوری اطلاعات در تدریس به شیوه نوین
احسان برزگر
اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری به والدین در کاهش علائم کم توجه/بیش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدایی
اسماعیل مردانی زاده - خاطره فلاح - سکینه نگهبان - فهیمه شاهرخی
ثربخشی مدل آموزشی الگوی تدریس (5E) با رویکرد ساختن گرایی در درس علوم بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی
فاطمه گودرزی
رویکردهای نوین در امنیت اینترنت چیزها مبتنی بر زنجیره بلوکی
فاطمه حاجی زاده قولان - رحیم اصغری
سنجش عملکرد: سنجشی کنشگر برای یادگیریِ حضوری، الکترونیکی و ترکیبی
محدثه پاک نظر - عاطفه تقوی پور - علی پاک نظر
بررسی رابطه مخازن سازمانی با مدیریت دانش
مجید شیرزاد - راضیه بلباسی - ایرج شیرزاد - مریم مهدوی
بررسی کتب علوم دوره ابتدایی از منظر پرورش مولفه های نیمکره سمت راست مغز
مریم طهان - فاطمه محمدی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری دانش آموزان
فاطمه ولی پورقادیکلائی - اکرم عموزاده - اکرم عباس پور رکن - زهرا ولی پور - مریم نوروزی
بحران ناشی از همسرآزاری، کودک آزاری و سالمند آزاری
جواد سالاری مقدم - عفت شیخی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0