0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
سه گانه ی طلایی بازی در ریاضیات: بازیکن های فراگیر، کُنش های یادگیری و نمایه عمل در نتیجه
نویسندگان :
معصومه حسنی سوخت آبندانی
1
مریم یعقوبی
2
1- دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
2- دانشگاه مازندران- بابلسر
کلمات کلیدی :
طراحی بازی،بازی تصادقی،مقارن،تمرکز
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر تأثیر بازی در آموزش درس ریاضی و بهبود نگرش دانش آموزان به ریاضی از طریق بازی است. به همین منظور فصل اول ریاضی پایه نهم دورهی اول متوسطه به عنوان بخش مورد آزمایش انتخاب شد و سپس طراحی بازی از نوع تصادفی و بدون اطلاع کامل و چند مرحله متوالی انجام شد. نمونه مورد استفاده در این پژوهش، 30 نفر از دانش آموزان پایه نهم روستای افرا بودند که گروهی در کلاس قوی و گروه دیگر کاملاً از نظر درسی ضعیف بودند. در نتیجه بعد از انجام این بازیها، افزایش تمرکز و تسلط بر مفاهیم ریاضی کاملاً مشهود بود و دانش آموزان برای انجام بازی، مشارکتی پویا در یادگیری ریاضی داشتند و از انجام آن لذت میبردند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم مشکل یادگیری علی در درس ریاضی را بهبود ببخشم؟
فاطمه امیرزاده - یاسر درتاج
بررسی رابطه سبک زندگی خانوادگی و قانون گرایی
مریم خاکپور - ناهید رضایی
بررسی روش های مؤثر در سلامت اخلاقی با تکیه بر آموزه های قرآنی
حمیدرضا فریدی
طراحی مرکز تفریحی و اقامتی سالمندان
بهنام سالارزاده
مطالعه ی تطبیقی برنامه ی درسی تربیت بدنی در ایران و استرالیا
مریم انصاری - نفیسه گنج خانلو
روش ها و شیوه های تمرین، تدریس و آموزش تربیت بدنی در دوره ابتدایی
فهیمه رضائی - نرگس تقوی - زهرا مشایخ - سمیه مصطفوی
بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات دربهره وری کارکنان دانشگاه
علی رستم پور - راضیه رستم پور
شناسایی عوامل موثر در ترغیب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان گلستان به انجام فعالیت های علمی و پژوهشی
حمیده زوار
پژوهشی مقدماتی بر چیستی تکنولوژی هوش مصنوعی
الناز خلیلی - آیدا هاشمیپور
آسیب شناسی رسانه های دیداری شنیداری و نرم افزارهای آموزشی در مدارس ابتدایی آمل –
مریم فروتن نیاکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0