0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روش ها و شیوه های تمرین، تدریس و آموزش تربیت بدنی در دوره ابتدایی
نویسندگان :
فهیمه رضائی
1
نرگس تقوی
2
زهرا مشایخ
3
سمیه مصطفوی
4
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
4- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
تربيت بدني،تدريس،شيوه هاي تمرين،آموزش
چکیده :
حرکت وجنبش از ویژگی های حیات انسان ودارای انگیزه وریشه ای در سرشت او وعاملی برای رشد وسلامت ونشاط او است. مدارس در پرورش این حرکت و جنبش نقش اساسی و در مقطع دبستان به نوعی حرکت و ورزش را پایه گذاری می کنند. هدف از مقاله حاضر روش ها و شيوه هاي تمرين، تدريس و آموزش تربيت بدني در دوره ابتدايي می باشد . اطلاعات به شیوه ی کتابخانه ای –توصیفی گردآوری گردیده است. تربیت بدنی و ورزش، بخش مهمی از برنامه آموزشی مدرسه و فرایند تربیت و پرورش کودک و نوجوانان را تشکیل می دهد دستیابی به اهداف آموزشی تربیت بدنی در سه حیطه شناختی، عاطفی اجتماعی و روانی_حرکتی فقط از راه بررسی آموزشی، هدفمندی، برنامه ریزی و استفاده از طرح درسی امکان پذیر است و یکی از دروسی است که اگر به طور صحیح برنامه ریزی گردد نقش مؤثری میتواند در رشد و تکامل دانش آموزان داشته باشد هدف هر معلم از این برنامه تعلیم و تربیتی، باید کمک به دانش آموز به منظور دست یابی به استعداد خویش و قبول مسئولیت باشد و این درس جزئی غیر قابل تفکیک از جریان تعلیم و تربیت است و در تکامل کلی دانش آموز و حتی در روند کلی آموزش سهیم میباشد. دستهای از معلمین کار آزموده ورزش دریافتهاند که بهبود وضعیت جسمانی، بچهها را باهوشتر ساخته و از این رو بهتر میتوانند در روند آموزش قرار گیرد. براساس نتایج بدست آمده، ورزش در رشد تمام ابعاد جسمی ،ذهنی ،روانی و اخلاق تاثیرگذار بوده و از ملزومات برنامه درسی دوره دبستان می باشد و از آنجایی که دانش آموزان این دوره سنی علاقه ی ویژه ای به بازی دارند و با توجه به تاثیرات و نقش مثبت بازی ها در رشد اخلاقی، اجتماعی و یادگیری آ نها، لذا پیشنهاد می گردد تا جهت تحقق اهداف مربوطه در درس تربیت بدنی و ورزش، از بازی ها استفاده گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فرصت هاوتهدیدهای فضای مجازی ازنگاه تربیتی
مبینا عباسی رستمی - فائزه صفری کردی
رفع اختلالات املایی ناشی از ضعف حافظه دیداری
مهدیه باقری
مقایسه تطبیقی عملگرایی آموزشی در کتاب های قدیم و نوین ریاضی متوسطه (مطالعه موردی مبحث تابع دوره دوم متوسطه)
ریحانه سادات مهدی زاده - ابراهیم ریحانی - سعید حق جو
چگونه تدریس علوم پایه سوم
باقر تسلیمی - محمود علیزاده - احمد قاسمی - ساره کاسگری - زینب نبی زاده
چگونه توانستم با استفاده از روش های متنوع تدریس ، مهارت خواندن و روان خوانی قرآن را در دانش اموزان افزایش دهم؟
فروزنده نوروزی
بررسی رابطه بین آموزشهای مجازی با استراتژی زیست محیطی
عالیه توکلی
ارزیابی مبتنی بر برقراری ارتباطات و اتصالات ریاضی گامی در جهت تحقق یادگیری معنادار و ایجاد انگیزه برای دانشآموزان
مهدیه اجدادی - محمدجواد اسلام پور - فهیمه کلاهدوز
چالش ها و فرصت های آموزش الکترونیکی در عصر بحران کووید19
فهیمه رضایی - سیده خدیجه موسوی
تاثیر کارایی مدیریت کلاس درس با ویژگی های معلمان.
سارا نظام پرست - نفیسه امین
نگاهی بر علل ناکارآمدی نظام آموزشی
فروزان ناصری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0