0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آسیبشناسی شبکه اجتماعی آموزش دانشآموزان (شاد)
نویسندگان :
بشری مطلق مهاوی
1
خلیل زندی
2
1- دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه
2- دانشگاه بوعلی سینا، همدان
کلمات کلیدی :
آموزش الکترونیکی، شبکه اجتماعی دانشآموزان (شاد)، موانع پداگوژیکی، سواد اطلاعاتی
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، آسیبشناسی شبکه اجتماعی آموزش دانشآموزان (شاد) بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی است و از لحاظ روش نیز به صورت کیفی و با استفاده از راهبرد پدیدارشناسی انجام گرفت. واحد مطالعه، معلمان، دانشآموزان، و والدین دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر اهواز بود. برای انتخاب مشارکتکنندگان از راهبرد نمونهگیری هدفمند استفاده شد. در دل راهبرد نمونهگیری هدفمند نیز با توجه به ماهیت متفاوت افراد مورد مطالعه، از روش نمونهگیری سهمیهای برای انتخاب افراد مطلعان کلیدی استفاده شد. با استناد به قاعده اشباع نظری، نمونهای به حجم 7 نفر انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات، از مصاحبههای نیمه ساختاریافته فردی استفاده شد و تحلیل مصاحبهها نیز بر مبنای روش تحلیل مضمون و به صورت توصیفی انجام گرفت. اطلاعات حاصل از تحلیل مضمون مصاحبهها در قالب مضامین اصلی و فرعی دستهبندی شدند. در نهایت، جهت اطمینان از معتبر بودن تحلیلها از روش بازبینی توسط مشارکت کنندگان استفاده شد. بر اساس یافتههای پژوهش، مهمترین موانع اثربخشی شبکه اجتماعی آموزش دانشآموزان (شاد) عبارت از نگرشهای منفی نسبت به سامانه شاد؛ موانع پداگوژیکی؛ پایین بودن سواد فناوارانه و اطلاعاتی؛ موانع زیرساختی و سختافزاری؛ دشواریهای مالی، مادی، و زمانی؛ و پیامدهای عاطفی منفی برای دانشآموزان بودند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش والدین و اولیا در مشارکت برنامه های آموزش و پرورش تلفیقی
زهرا رمضانی - فهمیه رمضانی
بررسی میزان تأثیر محتوای کتاب حسابان 1 (پایه ی یازدهم) دوره ی دوم متوسطه بر اساس حیطه ی شناختی بلوم و شاخص خلاقیت گیلفورد
فاطمه یوسف زاده درزی
بررسی ارتباط مدیریت دانش و چابکی سازمانی با نقش میانجی حمایت اجتماعی در معلمان مدارس متوسطه دوم شهر ایلام
سمیه مهری - کوثر مهری - خدیجه مهری
چگونه توانستم با تکنیک های مشاوره ای گوشه گیری و انزوا طلبی دانش آموز پایه هفتم دبیرستان ترنم ( مانیا )را برطرف کنم؟
زهرا منوچهری - پرویز نیک روش
تأثیر شبکهها و رسانههای اجتماعی مجازی بر یادگیری مشارکتی با نقش میانجی تسهیم دانش
سیده نسرین موسوی - نادی علیزاده
بررسی اثرات تربیتی بر بهبود مسائل درسی (مورد مطالعه دانش آموزان دوره ی اول ابتدایی شهرستان علی آباد کتول)
مینا صنعتی - اکرم جوادی - امیر بهرادفر
لزوم ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس جهت بهبود نگارش دانش آموزان
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - معصومه حسن زاده آهنگر - زهرا حبیبی نژاد امیری
مدل تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران
سیدحسین علوی - فروغ محمدی - مهدی عابدی زاده
بررسی نقش مدیریت استعداد بر جوّ سازمانی معلمان
رضا براری - مهدی تیرانداز
بررسی جایگاه هنر زرنگاری(تذهیب) در کتب هنر دورهی اول متوسطه بعنوان دورهی عمومی
الناز خلیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0