0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های مؤثر بر یادگیری در دانشگاه های هزاره سوم
نویسندگان :
محمد صالحی
1
سیده زهرا حسینی درونکلایی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی
2- دانشگاه آزاد اسلامی
کلمات کلیدی :
یادگیری فردی، یادگیری سازمانی، دانشگاه
چکیده :
این پژوهش با هدف شناسایی و رتبه بندی مؤلفه های مؤثر بر یادگیری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش مدیران و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 700 نفر بوده اند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر اساس فرمول کوکران 248 نفر( 214 نفرمرد، 34 نفر زن) انتخاب گردید. برای گردآوری داده ها نیز از روش کتابخانه ای و پیمایشی استفاده شد. در روش پیمایشی، پرسشنامه بسته بسته یادگیری با 24 گویه در مقیاس پنج گزینه ای لیکرت تنظیم گردید که مولفه های یادگیری را در دو بعد فردی و سازمانی مورد سنجش و اندازه گیری قرار داد و روایی آن ابتدا توسط متخصصین و سپس با استفاده از روایی سازه (تحلیل عاملی تأییدی) مورد تأیید قرار گرفت، و میزان ضریب اعتماد نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0.91 محاسبه گردید . برای تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش با استفاده از نرم افزاره SPSS و بهرهگيري از تكنيك آمار استنباطی نظیر آزمون تی تک نمونه ای و فریدمن استفاده گردید . یافته ها نشان داد که مولفه های چشم انداز مشترک، کسب و انتشار دانش، حافظه سازمانی، فرهنگ سازمانی، تحقیق و جستجو ، ریسک پذیری ، تجربه اندوزی و مهارت های فردی بر یادگیری در دو بعد فردی و سازمانی تأثیر گذار می باشد بطوریکه بیشترین تأثیر را حافظه سازمانی با میانگین 66/5 و کمترین تأثیر را مولفه تجربه اندوزی با میانگین 73/3 دارد و در پایان پیشنهاداتی ارائه گردید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی شایستگی و صلاحیت حرفه ای معلمان مدارس استثنایی دماوند
زهره عبداله اشرفی - مهدی حسین زاده
بررسی و شناخت مهمترین روش های ارزشیابی معلمان و نظام آموزشی
مرجان معصومی فرد - هدایت تازش
معرفی ابزارهای آموزشی هوش مصنوعی، مزایا و چالش ها
ُسیده زهرا حسینی
چگونه توانستیم تمرکز حواس را در دانش آموزان کلاس پنجم بهبود ببخشیم؟
طاهره عقدکی - سپیده شیرزادپور - آفتاب محمدی
تأثیر مدیریت استعداد بر تنظیم هیجانات با نقش میانجی دلبستگی شغلی
زهرا نعمتی - علیرضا بناگر
انگیزه پیشرفت تحصیلی عامل کلیدی در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان
علی علیزاده ملک آبادی
تاثیر هویت سازمانی بر موفقیت در کار (مورد مطالعه: بخشداری های غرب مازندران)
مهدی صادق کوهستانی
بررسی میزان تاثیر عوامل آموزش مجازی دوران شیوع ویروس کووید 19 بر افت تحصیلی دانش آموزان شهرستان گلوگاه در سال تحصیلی 1399-1400
ابراهیم خطیری - آتنا فرهادیان
بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد
محراب مرادی
طراحی مدل تاثیر سواد رسانهای بر یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز باتوجه به نقش میانجی فناوری اطلاعات
نیر ترقی خواه دیلمقانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0