0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش معلمان در ادراک دانش آموزان از کلاس درس
نویسندگان :
هما احمدی
1
عارفه یزدانی
2
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
معلمان،ادراک از کلاس درس،دانش آموزان
چکیده :
توجه به خواسته ها و انتظارات دانش آموزان از طریق ایجاد بستر مناسب یکی از رسالت های اصلی آموزش و پرورش است و ادراک از محیط کلاس عاملی مهم در این فرایند می باشد. محیط کلاس، فضا یا موقعیتی است که فراگیران و معلمان با یکدیگر تعامل دارند و از ابزارها و منابع اطلاعاتی مختلف برای پیگیری فعالیت های یادگیری استفاده می کنند. در این میان معلمان نقش تسهیل گر را ایفا کرده و دانش آموزان را به رشد فکری تشویق می کنند. با توجه به شرایط کلاس، دانش آموزان به دلیل تجارب، باورها و طرح های شناختی مختلفی که دارند ادراک آنان از کلاس درس نیز متفاوت است. بنابراین می توان گفت معلمان نقش اصلی را در ایجاد ادراک درست دانش آموزان از کلاس دارند. تحقیق حاضر به شیوه مطالعاتی و با استفاده از منابع کتابخانه ای انجام شده است. لذا شناخت و آگاهی نقش معلمان در ادراک دانش آموزان از محیط کلاس درس برای مسئولان، مدیران و بویژه معلمان اهمیت زیادی دارد. در این مطالعه ابتدا به بیان تعاریفی از ادراک از کلاس درس، اهمیت و ضرورت توجه به آن، ابعاد ادراک از کلاس و نقش معلم در ادراک دانش آموزان از کلاس درس پرداخته و در خاتمه با توجه به مطالب ذکر شده پیشنهاداتی جهت ادراک درست دانش آموزان از کلاس درس و نقش معلم بر آن ارایه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تعلیم و تربیت از دیدگاه پست مدرنیسم هنری ژیرو
امیر فیاض - عادل شمشیریان - مهشید فیاض - رویا رجب زاده - صبا قربانیان فرد
واکاوی نقش اصلاح الگوی مصرف
علی زکوی - حمید حسین زاده - محمدرضا زکوی
بررسی شیوه تدریس دستورزی در درک مفاهیم ریاضی دانشآموزان ابتدایی
مهسا رضائی - محمد غفاری مجلج
بررسی شیوع نارسانویسی در دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی
سیده شهربانو حسنی مقدم
روشهای نوین آموزش و پژوهش
سکینه شمس - نسرین فرهودی نیا - حمیرا منصور سمایی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر فرسودگی در مدرسه دانش آموزان
خورشید حسین زاده فرمی - علیرضا شریفی
ارزیابی رویکردهای اخلاقی حسابداران بر قضاوتهای اخلاقی و محرکهای اخلاقی آنها
فاطمه روحی
بررسی خرد سازمانی معلمان مدارس ابتدایی غرب استان مازندران
عالمه حیدری عربی - محمود الیاسی - فرشته هدایتی
اثر بخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر روی علائم اضطراب سلامت در دوره شیوع بیماری کویید- ۱۹
کاظم دلروز
اولویتبندی عوامل مؤثر بر موفقیت المپیاد ورزشی درون مدرسهای
مژگان رعنایی - امین امانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0