0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش روش تدریس مساله محور در نشاط اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
سمیرا برزگر
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی بابل
کلمات کلیدی :
مدارس،فضای مفرح،شاداب سازی مدارس،شادزیستن،تعلیم و تربیت
چکیده :
مدارس تامینکننده نیروی کیفی جامعهاند و نه فقط تامینکننده کمیتی از خیل عظیم نیروی انسانی که بهعنوان تحصیل کرده روانه جامعه میشوند. پس شناسایی و ایجاد زمینه برای رشد خصایل ممتاز بشری، اولین دغدغه دست اندرکاران تعلیم و تربیت در کلیه فعالیتهای علمی یا فرهنگی است که باید با تمام وجود خود را وقف ایفای این وظیفه سنگین کنند. این وظیفه مسئولین تعلیم و تربیت است که شرایطی را فراهم آورند تا تمام نیازهای او تامین شود. شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تامین میکند. در شرایطی که اکثر منازل شهری تبدیل به آپارتمان های کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است. حداقل کاری که می توان در تامین بهداشت جسمی و روحی فرزندان داشته باشیم ایجاد فضای مفرح و شادی بخش در مدرسه است.زیرا اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود به شاد زیستن فرزندان خود کمک بسیار مهمی خواهیم کرد. برای دست یابی به تحقق آرمان های مربوط به شاداب سازی مدارس باید تحولات جدی در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد نمود. در واقع شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جستجو کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش محیط زیست در مدارس ابتدایی
زهرا بائوج خوشامیان - ابراهیم یاحقی
دنبالههای بازگشتی و ضرورت بررسی آن
محمود داورزنی - پرنیان قربانی - زهرا بختیاری
بررسی و مطالعه ای بر آسیب شناسی روانی بازی های رایانه ای در میان دانش آموزان و نحوه کنترل آن
فاطمه غلامعلی زاده - سمیه پالی - فرشته گلی توانا - کبری نبئی
بررسی ارتباط روحیه رقابت-همکاری با اضطراب در بین معلمان ابتدایی
عباسعلی معافی - محمودرضا نظری - رضا براری
فرصت هاوتهدیدهای فضای مجازی ازنگاه تربیتی
مبینا عباسی رستمی - فائزه صفری کردی
بررسی رابطه تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهر ساری
طاهره سعادت - خدیجه عباسی - فریبا قربانی - سیده اعظم حسینی
اثر بخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر کمرویی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
لیلا ولی پور - سیده فاطمه زهرا ذبیحی - حکیمه ضامنی جعفرکلائی
مقایسه اشتیاق تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان در مدارس هوشمند و مدارس عادی دانش آموزان پایه ششم شهرستان چالوس
فاطمه فیاضی - محدثه فقیه عبداللهی
ارتقاء خلاقیت دانش آموزان کلاس پنجم با تلفیق روش های نوین تدریس و فعالیت های هنری
آسیه ابدی
چگونه توانستم مشکل اختلالات یادگیری دانش آموز پایه اول مدرسه استثنائی ، فاطمه، را بهبود بخشم؟
رقیه پورقربانی لاشه مقدم
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0