0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهر ساری
نویسندگان :
طاهره سعادت
1
خدیجه عباسی
2
فریبا قربانی
3
سیده اعظم حسینی
4
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
4- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
تربیت هنری، خلاقیت، ابتکار، استعداد هنری، دوره ی دوم ابتدایی
چکیده :
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی رابطه بين تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان دوره دوم ابتدايي شهر ساری است. این پژوهش از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی، از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری آن شامل کلیه دانش آموزان دوره دورم ابتدایی شهر ساری به تعداد 16542 نفر است. براساس جدول کرجسی و مورگان و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 377 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمعآوري داده ها از پرسش نامه ی تربیت هنری و پرسش نامه ي خلاقیت تورنس استفاده شد. نتایج نشان داد که: بين تربیت هنری و مولفه های سیالی، بسط و گسترش معنایی، ابتکار و انعطاف پذیری در دانش آموزان دوره دوم ابتدايي رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بين تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان پسر و دختر دوره دوم ابتدایی ارتباط معناداری وجود دارد. بين تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی نیز ارتباط معناداری وجود دارد. نهایتا نتایج نشان داد که بين تربیت هنری و خلاقیت در دانش آموزان دوره دوم ابتدايي شهر ساری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی و تحلیل تصاویر کتاب ((هدیه های آسمان))پایه پنجم ابتدایی
احسان اردشیری - مهدی کهنسال - فاطمه زهرا بگرای - عاطفه مجدی
رابطه هوش هیجانی با تاب آوری و عملکرد شغلی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
صدیقه امیری
اعمال روز جمعه
مهسا قهاری - فهیمه حیدری - محمد غمخواری
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای با کیفیت خدمات آموزشی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار
حسین مومنی مهموئی - مهدی اسحاقیان
تاثیر فناوری اطلاعات بر چابکی سازمانی مدارس با نقش میانجی سواد اطلاعاتی(مورد مطالعه: معلمان مدارس متوسطه اول شهرستان محمودآباد)
مرضیه عباسی - فاطمه رنجبر خانیمنی - مهری احمدی - اکبر رستمی
تأثیر عملکرد آموزش در فضای مجازی
سیمین مولائی
نقش معلمان در تقویت روحیه امر به معروف و نهی از منکر در دانش آموزان
سیده محترم محسنی - سیده سمانه قربانی - سیده لیلا موسوی - منصوره حسن زاده شهابی
عملکرد مدارس متاثر از سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه آن
رقیه زاهدی خطیر
آموزش پساکرونایی در ایران
مرتضی خیر آبادی - محمد هادیان - سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری
تببین شاخص ها،ابعاد و مولفه های مدرسه تمام ساحتی در اسناد تحولی آموزش و پرورش
فاطمه جبار - سعیده نظرپور - هادی ذوالفقاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0