0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
استفاده از اقدام پژوهی برای جبران عقب ماندگی تحصیلی: (ناشی از تغییر رشته تحصیلی)
نویسندگان :
زهرا کریمیان
1
رضا نجارنیا فیروزجاه
2
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه گیلان
کلمات کلیدی :
اقدام پژوهی،عقب ماندگی تحصیلی،تغییر رشته،یادگیری،دروس کارگاهی،استاندارد
چکیده :
ارتقای کیفیت آموزش و بهبود یادگیری فراگیران از طریق پژوهش توسط معلمان امکان پذیر است. معلم به عنوان کلیدی ترین فرد در آموزش و پرورش تنها از طریق تحقیقات دانشگاهی قادر به پاسخ گویی به مسائل و مشکلات علمی آموزش و پرورش نیست، رفع برخی از مسائل از طریق پژوهش توسط خود معلم امکان پذیر است و آن به کارگیری نوعی از پژوهش است تا بتواند مسائل واقعی محیط کلاس درس خود را برطرف نماید. اقدام پژوه در سال تحصیلی 1401-1400 به عنوان هنرآموز پایه دهم رشته شبکه و نرم افزار رایانه هنرستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شهرستان سوادکوه شمالی( استان مازندران) با مشکل عقب ماندگی تحصیلی هنرجو که در دیماه از رشته علوم انسانی به رشته شبکه و نرم افزار رایانه تغییر رشته داده بود مواجه شد، از این رو اقدام پژوه با جمع آوری شواهد و اطلاعات و براساس نظریه های یادگیری سعی در جبران این عقب ماندگی از طریق اقدام پژوهی نمود. نتایج اقدام پژوهی نشان داد که مبینا پس از انجام اقدامات لازم شایستگی های مورد انتظار در هر پودمان دروس تخصصی رشته شبکه و نرم افزار رایانه را کسب نموده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی روندهای اثرگذار بر مشاغل و مهارت ها؛ تحول بازار کار حال و آینده
محمد خادمی کٌله لو - بهروز رحیمی
بررسی اصول و شیوه های جهاد تبیین، از منظر قرآن و نهج البلاغه
فاطمه رهبر
تحلیل محتوای کتاب ریاضی ششم دبستان به روش خلاقیت گیلفورد
زهرا سیاه پوش
ارایه یک فضای مثال ساختاریافته در آموزش رسم توابع جزءصحیح جهت ارتقاء طرح مسأله دانش آموزان
مرضیه سعید - عبدالرحمن شهیدزاده
بررسی تاثیرروش های تدریس پژوهش محور بر میزان خودکارامدی معلمان استان ایلام
بهمن غلامی - مریم رشید نهال - بهروز قاسمی
طراحی آموزشی در جغرافیا با تاکید بر کارآفرینی(مطالعه موردی: شهرستان سردشت)
خالد علی پور - خدیجه ممندی
بررسی تاثیر ict بر توسعه صلاحیت حرفه ای معلمان
سمانه امیری
یادگیری و آموزش آنلاین در دوران قرنطینه همه گیری کووید 19
عصمت حسینی وردنجانی
رابطه ی بین نقش افسردگی، بی تفاوتی و ناامیدی در عملکرد
ندا ظهیری خواه - محمد کرد
نقش استفاده از روش های تدریس فعال در بهبود یادگیری دانش آموزان
مریم محمدی - مرتضی محمدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0