0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب علوم پایه سوم ابتدایی به لحاظ فعال بودن یا نبودن محتوا براساس تکنیک ویلیام رومی
نویسندگان :
رحمت بطیاربندپی
1
فاضله شعبانی
2
1- آموزش و پرورش محمودآباد - مازندران
2- آموزش و پرورش محمودآباد
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا،ویلیام رومی،علوم پایه سوم ابتدایی،ضریب درگیری
چکیده :
پژوهش حاضر مقاله ای با هدف تحلیل محتوای کتاب علوم پایه سوم ابتدایی سال تحصیلی 1402-1403 با تکنیک ویلیام رومی می باشد.بخش های این تحلیل محتوا، شامل متن، پرسش، فعالیت ها و تصاویر کتاب علوم پایه سوم سال تحصیلی 1402-03می باشد. جامعه آماری ما کتاب علوم پایه سوم ابتدایی سال تحصیلی 1403-1402می باشد و نمونه آماری ما شامل 20% از کتاب مذکور )صفحات 76 تا 100(که طبق روش ویلیام رومی و بر اساس انتخاب تصادفی بوده انتخاب شده است . ضریب درگیری دانش آموزان با متن کتاب علوم پایه سوم ابتدایی برابر با 1/38 می باشد که نشان دهنده ی فعال بودن متن کتاب برای سوق دادن دانش آموز به پژوهش و واکاوی مسائل می باشد . همچنین ضریب درگیری دانش آموزان با پرسش ) فعالیت ( این کتاب برابر با 0/62 می باشد که نشان دهنده ی آن است که پرسش ) فعالیت ( های کتاب نسبتا فعال می باشد و بالطبع امکان جای گذاری فعالیت های بیشتر در کتاب مورد نظر ، زیاد است . ضریب درگیری دانش آموزان با تصاویر کتاب علوم پایه سوم ابتدایی 0/83 می باشد که نشان می دهد تصاویر کتاب بخوبی می تواند فراگیران را در امر یادگیری فعال یاری دهد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارتباط سبک دلبستگی و اختلال اضطراب جدایی در دانش آموزان ابتدایی
شهربانو یوسفی - فرشته اشکنانی - فهیمه عالی نژاد - صدیقه اکبری
تحلیل محتوا فیلم های آموزش علوم تجربی پایه نهم از منظر توجه به مولفه های زیست محیطی
شهلا مسلمی - آوا کندری
چگونه توانستم ناتوانی یادگیری ریاضی مرضیه را کاهش دهم و یادگیری او را ازتقاء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
نقش اصطلاح نامه و هستی شناسی در بازیابی اطلاعات
مجید شیرزاد - ایرج شیرزاد - مریم مهدوی
شیوه نوین تدریس در مدارس(یادگیری معکوس)
فاطمه مرادتبار - فاطمه آزادیان - الهام عیسی جان زاده
رابطه بین خلاقیت و کارآفرینی با رویکرد تولیدی در هنرستانهای فنی و حرفهای: مرور سیستماتیک
زینب امینی
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری با عزتنفس و دلبستگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر زنجان
طاهره انبارلو
ارائه انواع روش های توازن بار مبتنی بر شبکه رایانش ابری
رقیه شفیعی سرخکلائی - عبداله کاوه تلاوکی
بررسی میزان آگاهی معلمان مقطع متوسطه از نظریه شناخت گرا و به کارگیری آن در فرآیند تدریس درس زبان خارجه ( مطالعه موردی: شهرستان های چابهار و دشتیاری)
رضامحمد بالال - تیمور خدیر
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری با انگیزش ورزشی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان شهر بندرعباس
محبوبه اعتصامی - زینب حمدانی پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0