0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پرتوی از آینده پژوهیِ اقدام گرا بر پداگوژی خلاق در آموزش و پژوهش ادبیات فارسی
نویسندگان :
سارا ذبیحی
1
سیدطاهر قادری
2
فاطمه مسافر
3
1- دانشگاه گیلان
2- اموزش و پرورش استان مازندران
3- آموزش و پرورش میاندرود
کلمات کلیدی :
پداگوژی خلاق،آموزش و پژوهش،خلاقیت و انگیزش،روش های نوین تدریس پساکرونا،یادگیری ادبیات فارسی،کودک و نوجوان
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف توصیف و تبیین ارتباط ترکیب-تطبیقی آینده پژوهی و اقدام پژوهی از لحاظ اشتراک و افتراق، به تمهید مقدمات نظری آینده پژوهیِ اقدام گرا درخصوص روش های پداگوژی خلاق در حوزه مطالعات زبان و ادبیات فارسی می پردازد. روش پژوش، توصیفی-تحلیلی از نوع تحلیل محتوا و روش گردآوری داده ها، کتابخانه ای و اسنادی است. مشاهدة تغییرات ناشی از آموزش مجازی زمان شیوع ویروس کرونا، از نظر اخلاقی، رفتاری، شناختی و عملکرد علمی-آموزشی در فراگیران، ضرورت توجه به روش های ترکیبی-تلفیقی فعال آموزشی و پژوهشی در عصر پساکرونا و تقویت انگیزه در کلاس درس فارسی را برجسته می نماید. لذا پیشنهاد پژوهش حاضر این است که مطالعه و تفحص مبانی نظری و مصادیق عملی آینده پژوهی اقدام گرا در کنار روش های پداگوژی خلاق آزموده شود تا خلاقیت، انگیزه و یادگیری در کلاس درس فارسی طی اصلاح اقدامات صورت گرفته و آینده پژوهی، جریان یابد و استدلال های فلسفی و نظری این حیطه تبیین و تدقیق گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستماختلال رفتاری ترس از مدرسه را در دانش آموزم کاهش دهم؟
مینا ریخته گر - سیده مرضیه حسینی
نگرش معلمان دوره ابتدایی نسبت به آموزش و پرورش فراگیر
مائده صادق کوهستانی - سیده صفیه حسینی فیروزکلایی
نقش زبان و ادبیات فارسی در ایجاد ارتباط موثر
نگار رشید
بررسی مشکلات دیکته نویسی و ارایه راهکارهایی در جهت رفع و اصلاح آن ها
رقیه رزمی - مریم عباسی
راهکارهای تقویت هویت فردی و اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
رسول شریفی نجف آبادی
بررسی نظرات آموزگاران دوره ی ابتدایی در مورد عملکرد راهبران آموزشی در شهرستان آبدانان
مرضیه دارابی - سهیلا مردانی
دانش، نگرش و مهارتهاي مورد نياز مديران آموزشي جهت ايجاد مدارس موفق
صدیقه میارنعیمی - عاطفه حاجی تبار - منصوره براری
بررسی نوآوری در آموزش و پرورش به منظور ارائه مدل
محمدتقی معتمدی تلاوکی - داود حامدنژاد - خدیجه قربانی ولیک چالی
پژوهش در دانشگاه
اعظم رستمی
آسیب شناسی کیفیت روش های تدریس مربیان در مراکز آموزشی مهارتی مورد: مراکز ثابت آموزشی فنی و حرفه ای استان مازندران
مریم طالبیان درزی - حسین اصغرپورعلمداری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0