0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
طراحی الگوی تدریس اثربخش ضرب دورقم در دورقم با رویکرد حل مسئله
نویسندگان :
فریدون پریش
1
فریبا پورعابدین
2
اعظم دهقانی پوده
3
لیلا سهرابی
4
زهرا عبداللهی
5
فاطمه مددی
6
حمیدرضا سعادتی
7
بابک جلالی
8
امین رضوانی
9
1- -آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان-خوراسگان(اصفهان)
2- -آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان-خوراسگان(اصفهان)
3- -آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان-خوراسگان(اصفهان)
4- -آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان-خوراسگان(اصفهان)
5- -آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان-خوراسگان(اصفهان)
6- -آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان-خوراسگان(اصفهان)
7- -آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان-خوراسگان(اصفهان)
8- -آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان-خوراسگان(اصفهان)
9- -آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان-خوراسگان(اصفهان)
کلمات کلیدی :
درس پژوهی ، ریاضی ، ضرب ، دورقم در دورقم ، پایه چهارم
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر دستیابی به الگویی موثر و کارآمد برای آموزش مفهوم ضرب دورقم در دو رقم پایه چهارم می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع درس پژوهی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان کلاس های چهارم دبستان علی و حسین همدانیان(N = 74) بوده و کل جامعه مورد بررسی قرار گرفت. در همین راستا جلساتی پیرامون تعیین نقش اعضا، تدوین تقویم اجرایی و چگونگی تدریس اول با حضور تمامی اعضا برگزار گردید. پس از تدریس اول، جلسات دیگری با هدف ارزیابی تدریس اول(شناسایی و حفظ نقاط قوت همراه با شناسایی و حذف نقاط ضعف) و تصمیم گیری برای چگونگی اجرای تدریس دوم برگزار شد. در پایان نتایج حاصل از دو تدریس مقایسه شد. لازم به ذکر است که جمع آوری داده ها از طریق آزمونک و چک لیست محقق ساخته و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی انجام شد. به طور کلی نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که استفاده همزمان از الگوی تدریس ساخت گرایی، پرسش و پاسخ و تفحص گروهی و همراه شدن آن با شاداب سازی محیط یادگیری، استفاده از وسایل برانگیزاننده و گروهبندی صحیح، موجب یادگیری حداکثری مفهوم ضرب دورقم در دورقم خواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر فعالیت های آزمایشگاهی در ایجاد انگیزه و یادگیری دانش آموزان
میثم نیکپور - فاطمه حسین زاده
جریانشناسی شعر معاصر در کتابهای فارسی متوسطه دوم
محمدرضا عبداللهی نادی
مروری بر نقش والدین در آموزش و پرورش مدرن
محیا اسحق نیموری - فاطمه امامی - جعفر نصیر ناتری
چگونه توانستم مشکل ضعف و کند نویسی در درس املا دانش آموزم را کاهش دهم؟
رضا خیری
شناسایی عوامل موثر نشاط انگیز در دانش آموزان به منظور تحقق مدرسه شاد در مدارس دوره دوم ابتدایی شهرستان چالوس
عالیه پیرخندان گل سفید - پریسا کیا لاشکی - معصومه ملک پور
تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی بر اساس تفکر نقادانه گریسون
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
محمد اسماعیلی - نفیسه امین - سارا نظام پرست - فاطمه گلچین
چگونه بد فهمی های ریاضی را به حداقل برسانیم؟
محمد هادی رستمی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات درحوزه سلامت و پزشکی از راه دور
معصومه همتی زاده - زینب داودی - آرزو موسوی
ارزشیابی کیفی توصیفی فرایند اجرا و نتایج
نگار کاری زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0