0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی کانال های ارتباطی رشتههای فنی با صنایع فعال استان کردستان
نویسندگان :
مینا احمدی
1
محمدجواد حاجیان
2
1- دانشگاه فنی-آموزشکده فنی و حرفه ای دختران سنندج
2- شرکت پست جمهوری اسلامی ایران-اداره کل پست استان کردستان
کلمات کلیدی :
"دانشکدهها و آموزشکدههای دانشگاه فنی"، "دفتر ارتباط با صنعت"، "صنایع فعال استان کردستان"
چکیده :
ارتباط دانشگاه و صنعت در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعهیافته بهصورت منسجم و سازمانیافته انجام میگیرد؛درحالیکه در کشورهای درحالتوسعه با مشکلات و موانع بسیاری روبرو میباشد.در ایران نیز این ارتباط بسیار ضعیف و بر اساس سلیقه هر دانشگاه صورت میگیرد.مطالعات نشان داده است که این ارتباط در مقایسه با کشورهای درحالتوسعه بسیار ضعیفتر است.تدوین برنامهریزی استراتژیک در این زمینه توسط وزارت متبوعه،عدم آشنایی اساتید دانشکدهها و آموزشکدههای دانشگاه فنی با مفاهیم ارتباط با صنعت،توجه ناکافی به تحقیقات کاربردی و موردنیاز جامعه ، عدم آشنایی دستگاههای اجرایی و صنایع از پتانسیلهای علمی و عملی دانشکدهها و آموزشکدههای دانشگاه فنی و بسیاری از عوامل دیگر،از دلایل موانع ارتباط این گروه از دانشگاهها با سازمانها و صنایع بوده است.هرچند در مؤسسات آموزشی و دانشگاهی وابسته به وزارت علوم، جایگاه دفاتر ارتباط با صنعت به لحاظ سازمانی و تشکیلاتی روشن است،لکن عمده فعالیتها در این دانشگاهها بر کارآموزی و کارورزی دانشجویان متمرکز است.در چند سال گذشته دفتر ارتباط با صنعت ، باهدف فعال نمودن این ارتباط اقدام نموده است.هدف از ارائه این مقاله بررسی کانال های ارتباطی رشتههای فنی با صنایع فعال استان کردستان میباشد.دفتر ارتباط با صنعت دانشکدهها و آموزشکدههای دانشگاه فنی باهدف ارائه خدمت به دستگاههای اجرایی و صنایع در زمینههای مختلف آموزشی ، پژوهشی ، مشاورهای و اجرایی،جهت تدوین برنامه استراتژیک دفتر در هرسال، تهیه بانک اطلاعاتی از توانمندیهای اعضای هیئتعلمی دانشگاه و سازمانها و صنایع استان ، عضویت در کمیتههای استانی و تنظیم قرارداد با سازمانها و صنایع مختلف تأسیسشده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آشکارسازی مکان خطا با استفاده از تئوری ماشین های بردار پشتیبان
سهیل رنجبر - حسن زارع
رابطه بین حمایت اجتماعی وامید به زندگی با اضطراب مرگ و اضطراب کرونا سالمندان در دوران پسا کرونا
حسین برزکارباغلویی - صفورا فروزانی - الهه گرائیلی - لیلا بیواره
خود کنترلی وآموزش و تربیت
فرشته گل سرخی
معرفی چند ابزار دست ورزی محقق ساخته برای معلمان در تدریس مباحث ریاضی سوم ابتدایی
مهسا رضائی
تأثیر ارزشیابی مستمر آ .پ در پرورش خلاقیت و یادگیری عمیق درس ادبیات مقطع متوسطه یک
سیده سکینه نورانی جورجاده - علی قربانی ولیکچالی - سیده نرگیس نورانی جورجاده
چگونه توانستم مشکل بدخطی دانش آموز ا-ح را بهبود بخشم؟
اعظم امیری
بررسی رابطه مدیریت کلاس و درگیری شغلی با نقش میانجی مهارتهای ارتباطی معلمان ابتدایی
فیروزه اصغری - المیرا زارع پور معتمدی - معصومه اصغری
بررسی عامل خودناتوان سازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان
مائده عباس تبار - زهرا احمدپور
مقایسه نسبت طول انگشت دوم به چهارم و منتخبی از هورمونهای جنسی درمردان جوان تیم ملی دو و میدانی
علیرضا براری - فهیمه کلهر - آسیه عباسی دلویی
مروری بر ارتباط رسانه و توسعه تربیت بدنی
مهنوش سالاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0