0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش فرزند پروری مبتنی برذهن اگاهی بر کیفیت تعامل والد_فرزند و شادکامی کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری
نویسندگان :
سیده رقیه موسوی
1
زلیخا ایزدپناه
2
سمانه سیاحی
3
1- آموزش و پرورش محمودآباد
2- آموزش و پرورش محمودآباد
3- آموزش و پرورش محمودآباد
کلمات کلیدی :
فرزندپروری،ذهن آگاهی،شادکامی،بهزیستی روانشناختی،اختلالات یادگیری
چکیده :
مقدمه و هدف: والدین کودکان دچار انواع اختلالات یادگیری خاص دچار استرس ها و فشارهای مضاعفی نسبت به سایر کودکان هستند که هم سلامت روان خود والدین و هم سلامت روان کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش فرزند پروري مبتنی برذهن اگاهی بر کیفیت تعامل والد_فرزند و شادکامی کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری انجام شد. روش: این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونه شامل 30 نفر از دانش آموزان پایه دوم و سوم مبتلا به اختلالات یادگیری شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 1401-1402 بود که به طور تصادفی در گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. گروه آزمایش مدت 8 جلسه تحت آموزش فرزندپروری قرار گرفت و گروه کنترل مداخله دریافت نکرد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف و شادکامی آکسفورد استفاده شد و برای آزمون فرضیه از آزمون تحلیل کواریانس استفاده شد. یافته ها و نتیجه گیری: تحلیل کوواریانس تفاوت معناداری را بین گروه آزمایش و گروه کنترل در متغیرهای بهزیستی والدین و شادکامی کودک نشان می دهد (318/882F=). آموزش فرزندپروری مبتنی بر ذهن آگاهی می تواند در بهبود بهزیستی والدین و شادکامی کودکان موثر باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل تاثیرگذار بر خلاقیت دانش آموزان
امید مرادی شورکایی - فاطمه پاشا - زهرا ردایی
آموزش دوران کودکی به دانش آموزان از دیدگاه اسلام
فریبا محمدی - اکرم یعقوبی بصیر - روح انگیز یعقوبوند
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کنترل عاطفی دانش اموزان
سهیلا کیادلیری - عاطفه حاجی تبار - سهیلا ازوجی
یادگیری الکترونیکی مبتنی بررایانش ابری
حمیده حامی
بررسي تاثير روش تدريس مبتني بر تفكر خلاق بر ميزان پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان ابتدايي در درس علوم شهرستان بابلسر
لیلا تیرپور مشهدسر
نقش روش تدریس مساله محور در نشاط اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان ابتدایی
سمیرا برزگر
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
سعید شعبانی آستانی - محمد خادملو - امیر نصرتی - امیر حسین کلبادی نژاد
حل مساله زنجیره تامین حلقه بسته چند کالایی با استفاده از الگوریتم بهینه سازی نهنگ
مهدی ابراهیمی صبا - حمید توکلایی - میثم محمدی
بررسی میزان توجه به برنامهریزی استراتژیک کیفیت در مدرسه از دیدگاه معلمان و مدیران دوره ابتدایی شهرستان چالوس
سید صدیقه موسوی - سیده لیلا سمائی - پریسا کیالاشکی
کاربرد روشهای نوین تشویق در آموزش ابتدایی
مرضیه نیری - مهدی محمودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0