0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کنترل عاطفی دانش اموزان
نویسندگان :
سهیلا کیادلیری
1
عاطفه حاجی تبار
2
سهیلا ازوجی
3
1- دانشگاه آزاد چالوس
2- دانشگاه آزاد چالوس
3- دانشگاه آزاد تنکابن
کلمات کلیدی :
کلمات کليدي: تنظيم هيجان، كنترل عاطفي ، دانش آموزان متوسطه.
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف اثر بخشي آموزش تنظيم هيجان بر بهبود كنترل عاطفي و كمال گرايي مثبت و منفي دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهرستان چالوس، مي باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردي و از نظر نحوه اجرا توصيفي از نوع شبه آزمايشي، همراه با پيش آزمون- پس آزمون با گروه كنترل مي باشد. جامعه آماري اين تحقيق تعداد 928 نفر دانش آموز دختر دوره متوسطه مشغول به تحصيل در مدارس شهرستان چالوس در سال تحصيلي 1398- 1397بوده که با توجه به اهداف و فرضيه هاي تحقيق تعداد 30 نفر به شيوه تصادفي هدفمند، در دو گروه (15 نفر كنترل، 15 نفر آزمايش) به عنوان نمونه آماري انتخاب و به روش پيش آزمون و پس آزمون مورد ارزيابي قرار گرفتند. داده هاي مورد نياز تحقيق پس از 8 جلسه آموزش تنظيم هيجان براي گروه آزمايش با استفاده از پرسشنامه مهار هيجاني(راجر و نشوور، 1987) و كمالگرايي(تري– شورت و همکاران، 1995) به دست آورده شد. داده هاي به دست آمده در اين تحقيق با استفاده از شاخص هاي آمار توصيفي(فراواني، ميانگين، ميانه، انحراف معيار) و آمار استنباطي(تحليل كواريانس مانوا) تجزيه و تحليل گرديد. نتايج بررسي نشان داد كه آموزش تنظيم هيجان، بر بهبود کنترل عاطفی و زیرشاخص های آن(مهارچرخاشگری، مرور ذهنی) تاثیر معناداری دارد و این بیانگر آنست که آموزش تنظیم هیجان، کنترل عاطفی یا مهار هیجانی و شاخص های آن افزایش می دهد. متغی تنظیم هیجانی با ضریب بتا(893/0) بیشترین تاثیر را در مهار پرخاشگری داشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کیفیت آموزشی زبان انگلیسی در مدارس ایران و ارائه راهکارهایی جهت افزایش سطح کیفی آن
صغرا مرادپور - زهره آقائی نصرلو - یاسر سالاریان
آموزش های مهارت آموزی و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان
سیده صدیقه هاشمیان
اثربخشی روش تدریس همیاری بر مهارتهای ارتباطی دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر مسجد سلیمان
گل ناز بارانی - مریم بارانی
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان متوسطه در دوران کرونا
فاطمه محمدپور
تاثیر تفاوت های فردی در سبک های یادگیری با کاهش استرس دانش آموزان
سحر کاظمی سرشت - لیلا بشارتی کیوی - فاطمه صابر ازموده
آموزش اثر بخش ریاضی با استفاده از فاوا
امیرحسین گرزین نژاد
بررسی شایستگی ها و مهارت های مورد نیاز معلمان در تربیت سیاسی دانش آموزان
فیروزه دوست بین - محدثه نجفی - احسان فلسفی - احسان اله برومند
بررسی آموزش تلفیقی با رویکرد انگیزشی بر بهبود یادگیری مفاهیم درس فارسی در دانش آموزان
نساء ابراهیم تبار بورا - محمدباقر فرقانی اوزرودی - گلی علیجان زاده فیروزی
بررسی تاثیر آموزش محتوایی فلسفه برای کودکان بر تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی
معصومه حسن پور - سید محمد اندرامی - عبدالرضا زاهدی تیر
بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0