0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی مولفه های ارتقاء کیفیت آموزشی در دوره های تحصیلات تکمیلی در آموزش عالی
نویسندگان :
الهه کشاورز
1
احمدرضا اوجی نژاد
2
مهدی حاجی زاده
3
لیلا بهزادی
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
کلمات کلیدی :
کیفیت آموزشی،مولفه های کیفیت آموزشی،تحصیلات تکمیلی،آموزش عالی
چکیده :
در بین دوره های مختلف آموزش عالي، دوره های تحصیلات تکمیلي به دلیل وظیفه تربیت نیروی انساني متخصص در عرصه آموزش، پژوهش و خدمات دارای نقش و منزلتي والاتر از بقیه دوره ها است. در سالهای اخیر تحصیلات تکمیلي در ایران از نظرکمّی روندی رو به رشد داشته و اکنون بعد کیفي آن موردتوجه سیاستگذاران و تصمیم گیران نظام آموزش عالي ایران است. هدف اصلی این پژوهش بررسی و شناسایی مولفه های موثر بر ارتقاء شناسایی و رتبه بندی مولفه های ارتقاء کیفیت آموزشی در دوره های تحصیلات تکمیلی در آموزش عالی کشور ایران با یک رویکرد کیفی است. این پژوهش به روش کیفی انجام می شود و از نظر هدف، کاربردي و از نظر روش زمینه اي است. جامعه آماری آن مجموعه مقالات و پژوهش های انجام شده در این خصوص در داخل و خارج کشور است و نمونه آماری آن مجموعه بیست مقاله معتبر داخلی و خارجی( پانزده مقاله داخلی و پنج مقاله خارجی)است که عموما از سایت های اینترنتی و منابع کتابخانه ای دریافت شده اند. جمع آوری داده ها از طریق مطالعات کتابخانه ای و مرور اسناد بالادستی و مقالات انجام شده است و داده ها از طریق مضمون یابی با نرم افزار مکس کیودا و روش کدگذاری محوری و باز تجزیه و تحلیل می شوند. یافته های پژوهش نشان داد که مولفه های ارتقائ کیفیت در دوره های تحصیلات تکمیلی آموزش عالی، در یک نگاه کلی در سه شاخص کلی استاندارد محور و ذینفع محور و هدف محور دسته بندی می شوند. اما در یک نگاه دقیق تر، به صورت طبقه بندی در قالب هشت مولفه کلی ارایه شده است که عبارتند از: جایگاه سازمانی، ملموسات (فرایند های آموزشی دانشگاه)، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، امنیت، همدلی و رضایتمندی، ویژگی های اعضای هیات علمی و اساتید، ویژگی های دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آسیب شناسی فضای مجازی درمدارس
جلیل سالک ذوقی
SOME INVARIANCE RESULTS FOR RIGHT-MEAGER, SUPER-ELLIPTIC MODULI
Ghorban Ghasemi - Kamran Rahimi moghadam
نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری و آموزش به دانش آموزان
سجاد هدایتیان
مطالعه مروری اصول عملیاتی روش تحقیق زمینه ای : گراندد تئوری
صفیه طهماسبی - قاسم علی احسانیان
بررسی رابطه شایستگی هیجانی - اجتماعی با درک اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر آمل
سمیه نائیجی فر - سیده زهرا هاشمی نسب - علی توکلی - محمد حسین صابران
ادارک و انتظار بیماران از کیفیت خدمات بستری در بیمارستانهای منتخب
منیره اسحق نیم وری - امیر جانعلیزاده لامشکن
مدل یابی معادلات ساختاری نقش تعدیلگر انگیزش پیشرفت بر تاثیر هوشمند کردن محیط های آموزشی بر برانگیختن شوق یادگیری در دانش آموزان شهرستان آمل
جمیله خوشخو - فرشته قنبری
آسیب شناسی برنامه درسی دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان شهر مشهد بر اساس مدل اکر
سید جواد جعفری زاوه
یادگیری به روش معکوس و تاثیر استفاده از آن درآموزش و یادگیری
صائعه مطیعی
تأثیر استقلال شغلی بر عملکرد سازمانی معلمان
رضا براری - شکوفه انصاری - حسن اکبرزاده روشن
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0